Ile kosztuje projekt opakowania?
Ile kosztuje projekt opakowania?
21 Wrz, 2017. 0 Comments. Artykuły. Posted By: Antoni Łuchniak

Ile kosztuje projekt opakowania? To pytanie, które często pojawia się, gdy ktoś rozpoczyna pracę nad nowym produktem, do którego potrzebuje nowego opakowania. Jaki jest koszt projektu opakowania? Od razu napiszę, że nie da się tego tak prosto opisać. Wiem jednak, że jest to ważna informacja potrzebna do zaplanowania budżetu całego projektu. Jakiś rząd wielkości trzeba więc przyjąć.

Jest takie słynne porównanie tyczące się ogólnego podawania wycen projektów graficznych. Na pytanie ile kosztuje projekt opakowania odpowiedź brzmi: 1/10 ceny samochodu. Jeśli więc kogoś interesuje zdezelowane cinquecento ze złomu, może również spokojnie liczyć na znalezienie “projektanta”, który zdecyduje się zaprojektować opakowanie za 50 zł. Jeśli jednak interesuje go najwyższa jakość Jaguara, która będzie w stanie przejść dziesiątki testów i badań, sprawdzić się w każdych warunkach, to musi mieć świadomość, że będzie ona kosztować co najmniej dziesiątki tysięcy złotych.

Wycena projektu opakowania

A co z budżetem?

Można samemu określić budżet, gdy zgłaszamy się do agencji reklamowej, lub dokładnie opisać swoje wymagania i poprosić o wycenę. Pierwsza opcja jest mało popularna, ale ma ona taki plus, że od razu gramy w otwarte karty z potencjalnymi kontrahentami i odsiewamy natychmiast firmy, dla których dany budżet jest zbyt mały lub też zbyt duży. ZBYT DUŻY?! Tak, takie sytuacje również się zdarzają. Kilkukrotnie większy budżet niż przy innych projektach oznaczać może znacznie większą skalę i trudność zadania, co z kolei budzi w wielu kontrahentach ostrożność lub wręcz zniechęca ich do podjęcia zlecenia, które ich kompletnie przerasta. Bo musimy wiedzieć, że nie ma firmy, która podejmie się każdego zlecenia. Nasze zlecenie wbrew pozorom może być zrealizowane tylko przez niektóre firmy. Duże agencje reklamowe nawet nie spojrzą na zlecenie dotyczące pojedynczej etykiety dla firmy dopiero wchodzącej na rynek, zaś małe, jednoosobowe studio graficzne z pewnością nie podoła rozpisanej na kilkadziesiąt produktów linii opakowań dla lidera rynku.

Jeśli jednak nie chcemy ujawniać nikomu swojego budżetu, opiszmy agencji reklamowej dokładnie nasze wymagania i oczekiwania. Jeśli mamy z tym trudności – poprośmy ich o brief. W ten sposób otrzymamy gotowy formularz do wypełnienia, gdzie znajdą się podstawowe pytanie dotyczące projektu. Dzięki przesłaniu kompletu informacji dowiemy się ile kosztuje projekt opakowania przygotowanego specjalnie podług naszych wytycznych.

Wyślij do nas mail na adres kontakt@kolkoikrzyzyk.pl lub zadzwoń: +48 531 622 899 a prześlemy ci brief do wypełnienia.

Koszt projektu opakowania

Cena czy jakość?

Najważniejsze, co powinniśmy wiedzieć, to fakt, że cena projektu opakowania w większości przypadków określa także jego jakość. Jeśli więc postanowimy skusić się na najtańszą możliwą opcję, miejmy świadomość, że nie sposób wymagać od niej wysokiej jakości, terminowości i możliwości nanoszenia wielu poprawek. Tego po prostu nie możemy otrzymać w najniższej opcji cenowej. Oczywiście nie znaczy to także, że wydając pięcio- czy sześciocyfrowe kwoty gwarantujemy sobie najlepsze opakowanie na rynku, które samo w sobie pozwoli nam rozłożyć konkurencję na łopatki i zagarnąć dla siebie cały rynek. To tak nie działa.

Dopasujmy budżet do oczekiwań i wymagań a na pewno łatwiej nam będzie o ich spełnienie. Jeśli wiemy, że trudno nas zadowolić, bo wymagamy wysokiego stopnia dopracowania projektów, wysokiej jakości kreacji, krótkiego czasu reakcji – to nie szukajmy budżetowej ceny, bo tylko zawiedziemy się na efekcie końcowym i stracimy mnóstwo czasu.

Jeśli chcesz wiedzieć ile będzie kosztować Twój projekt opakowania, to po prostu napisz do nas! Mail: kontakt@kolkoikrzyzyk.pl albo zadzwoń: +48 531 622 899

Tags:
, , ,

About the Author

Antoni Łuchniak
Antoni Łuchniak Absolwent łódzkiej ASP, uczęszczał do włoskiej Accademia Belle Arti w L'Aquila, oraz Örebro Konstskola w Szwecji. Zanim założył własną firmę projektował dla Biedronki, Electronic Arts, Biogenedu, Philipsa, Dove. Obecnie założyciel i właściciel studia graficznego Kółko i krzyżyk (dawne xixi Studio), gdzie niezmiennie realizuje swoją pasję projektowania. Blog prowadzi, by dać ujście swojej potrzebie dzielenia się myślami z innymi ludźmi :-)

Related Posts

Studio opakowań łódź
Jak znaleźć dobrą agencję reklamową od opakowań? – Kółko i krzyżyk dla Przemysłu Farmaceutycznego