Monogram czyli logo osobiste
Zacznijmy od tego, co to jest monogram, czyli logo osobiste? Monogram to kompozycja liter, która tworzy charakterystyczny i rozpoznawalny znak. W przypadku osób są to pierwsze litery imienia (lub imion) i nazwiska. W przypadku firm o kilkuwyrazowych nazwach monogram składa się zazwyczaj z pierwszej litery każdego słowa. Monogramy wracają w wielkim stylu wraz z rozwojem biznesowych portali społecznościowych takich jak Linked In czy Goldenline. Drugim powodem ich hucznego powrotu jest coraz większa popularność marek osobistych i eksperckich. W takich sytuacjach logo firmowe wydaje się czasem zbyt dużym przedsięwzięciem, zresztą nie zawsze ekspert prowadzi w ogóle działalność gospodarczą.
Kiedy używać monogramu?
Biznesowe zdjęcie to niezbędna konieczność, ale nie zawsze nadaje się do znakowania materiałów czy publikacji. W takich sytuacjach idealnie sprawdzi się właśnie monogram. Można wokół niego z powodzeniem zbudować pełną identyfikację wizualną, by wzmocnić rozpoznawalność. Pamiętajmy jednak, że to właśnie monogram jest centralną częścią takiej osobistej identyfikacji wizualnej i jej sercem.
Jak używać monogramu?
Możemy sygnować nim swoje wpisy eksperckie w mediach społecznościowych. Monogram przyda się wszędzie tam, gdzie z różnych powodów nie da się zamieścić zdjęcia. Jeśli publikujemy jakąś ankietę, bądź udostępniamy czytelnikom materiały do tzw. pracy domowej, średnio chcą oni oglądać nasze zdjęcie na tych materiałach. Ale już gustowny monogram wraz z dopiskiem “ekspert od…” będzie wyglądać znacznie lepiej.
Możemy także umieścić monogram w naszej stopce mailowej i na osobistej stronie internetowej.
Poniżej znajdziecie 70 najciekawszych przykładów logo osobistych, czyli monogramów.




































































Kiedy warto wziąć pod uwagę swoje logo osobiste?
Piszę ten wpis zainspirowany przez spotkania networkingowe, gdzie poznaję mnóstwo ludzi, którzy oprócz swojej codziennej pracy mają także swoją drugą markę, osobistą. Tam chcą być ekspertami i budować swoją wiarygodność, nie jest to jednak wystarczająco duże przedsięwzięcie, by od razu brandować je jak wielką korporację. Mimo to potrzebują jednak jakiegoś motywu graficznego. Dlatego doradzam im właśnie gustowny monogram.
W przypadku firm na pewno warto wziąć je pod uwagę, jeśli nazwa wiąże się z imieniem i nazwiskiem właściciela (lub jakiejś fikcyjnej postaci) – tak jak ma to miejsce np. w przypadku Coco Chanel.
Sprawdzi się on również doskonale nie tylko u ekspertów lecz także artystów. Niechaj poświadczy o tym choćby ponad pięćsetletni monogram Albrechta Dürera widoczny poniżej. O przydatności monogramów dla firm (gdzie jednak stają się w pewnym sensie logo – tylko, że złożonym ze skróconej nazwy) pisałem już wcześniej.

Jeśli chcesz zamówić monogram, to nie mogłeś trafić lepiej!
Skontaktuj się z nami pisząc na adres kontakt@kolkoikrzyzyk.pl lub dzwoniąc na nr +48 531 622 899 Porozmawiamy i podpowiemy, w jaki sposób możemy Ci pomóc.