Monogram czyli logo osobiste

Zacznijmy od tego, co to jest monogram, czyli logo osobiste? Monogram to kompozycja liter, która tworzy charakterystyczny i rozpoznawalny znak. W przypadku osób są to pierwsze litery imienia (lub imion) i nazwiska. W przypadku firm o kilkuwyrazowych nazwach monogram składa się zazwyczaj z pierwszej litery każdego słowa. Monogramy wracają w wielkim stylu wraz z rozwojem biznesowych portali społecznościowych takich jak Linked In czy Goldenline. Drugim powodem ich hucznego powrotu jest coraz większa popularność marek osobistych i eksperckich. W takich sytuacjach logo firmowe wydaje się czasem zbyt dużym przedsięwzięciem, zresztą nie zawsze ekspert prowadzi w ogóle działalność gospodarczą.

Kiedy używać monogramu?

Biznesowe zdjęcie to niezbędna konieczność, ale nie zawsze nadaje się do znakowania materiałów czy publikacji. W takich sytuacjach idealnie sprawdzi się właśnie monogram. Można wokół niego z powodzeniem zbudować pełną identyfikację wizualną, by wzmocnić rozpoznawalność. Pamiętajmy jednak, że to właśnie monogram jest centralną częścią takiej osobistej identyfikacji wizualnej i jej sercem.

Jak używać monogramu?

Możemy sygnować nim swoje wpisy eksperckie w mediach społecznościowych. Monogram przyda się wszędzie tam, gdzie z różnych powodów nie da się zamieścić zdjęcia. Jeśli publikujemy jakąś ankietę, bądź udostępniamy czytelnikom materiały do tzw. pracy domowej, średnio chcą oni oglądać nasze zdjęcie na tych materiałach. Ale już gustowny monogram wraz z dopiskiem “ekspert od…” będzie wyglądać znacznie lepiej.

Możemy także umieścić monogram w naszej stopce mailowej i na osobistej stronie internetowej.

Poniżej znajdziecie 70 najciekawszych przykładów logo osobistych, czyli monogramów.

monogram logo osobiste
5 monogram logo osobiste
3 monogram logo osobiste
2 monogram logo osobiste
1 monogram logo osobiste
70 projektowanie logo osobistego
69 projektowanie logo osobistego
68 projektowanie logo osobistego
67 projektowanie logo osobistego
66 projektowanie logo osobistego
65 marka osobista projektowanie logo
64 marka osobista projektowanie logo
63 marka osobista projektowanie logo
62 marka osobista projektowanie logo
61 marka osobista projektowanie logo
60 logo prywatne
59 logo prywatne
Kółko i krzyżyk - logo prywatne
Kółko i krzyżyk - logo prywatne
56 Kółko i krzyżyk - logo prywatne
Kółko i krzyżyk logo osoby
Kółko i krzyżyk logo osoby
Kółko i krzyżyk logo osoby
Kółko i krzyżyk logo osoby
Kółko i krzyżyk logo osoby
Kółko i krzyżyk monogram przyklady
Kółko i krzyżyk monogram przyklady
Kółko i krzyżyk monogram przyklady
Kółko i krzyżyk monogram przyklady
Kółko i krzyżyk monogram przyklady
Kółko i krzyżyk monogram przyklad
Kółko i krzyżyk monogram przyklad
43 monogram przyklad
42 monogram przyklad
38 logo imienne monogram
41 monogram przyklad
39 logo imienne monogram
37 logo imienne monogram
36 logo imienne monogram
35 logo osoby monogram
33 logo osoby monogram
34 logo osoby monogram
32 projektowanie logo osobistego
31 logo osoby monogram
30 logo monogram
29 logo monogram
28 logo monogram
27 logo monogram
25 personal logo monogram
23 personal logo monogram
20 personal logo monogram
24 personal logo monogram
22 personal logo monogram
21 personal logo monogram
19 personal logo monogram
18 personal logo monogram
17 marka osobista logo
16 marka osobista logo
15 marka osobista logo
14 marka osobista logo
12 marka osobista logo
11 marka osobista logo
10 logo osobiste monogram
9 logo osobiste monogram
8 logo osobiste monogram
7 logo osobiste monogram
6 logo osobiste monogram

Kiedy warto wziąć pod uwagę swoje logo osobiste?

Piszę ten wpis zainspirowany przez spotkania networkingowe, gdzie poznaję mnóstwo ludzi, którzy oprócz swojej codziennej pracy mają także swoją drugą markę, osobistą. Tam chcą być ekspertami i budować swoją wiarygodność, nie jest to jednak wystarczająco duże przedsięwzięcie, by od razu brandować je jak wielką korporację. Mimo to potrzebują jednak jakiegoś motywu graficznego. Dlatego doradzam im właśnie gustowny monogram.

W przypadku firm na pewno warto wziąć je pod uwagę, jeśli nazwa wiąże się z imieniem i nazwiskiem właściciela (lub jakiejś fikcyjnej postaci) – tak jak ma to miejsce np. w przypadku Coco Chanel.

Sprawdzi się on również doskonale nie tylko u ekspertów lecz także artystów. Niechaj poświadczy o tym choćby ponad pięćsetletni monogram Albrechta Dürera widoczny poniżej. O przydatności monogramów dla firm (gdzie jednak stają się w pewnym sensie logo – tylko, że złożonym ze skróconej nazwy) pisałem już wcześniej.

Albrecht Durer monogram

Jeśli chcesz zamówić monogram, to nie mogłeś trafić lepiej!

Skontaktuj się z nami pisząc na adres kontakt@kolkoikrzyzyk.pl lub dzwoniąc na nr +48 531 622 899 Porozmawiamy i podpowiemy, w jaki sposób możemy Ci pomóc.