Bambino – branding produktu
Marka Bambino towarzyszy Polakom od lat. Sami używaliśmy tych kosmetyków będąc dziećmi, dlatego z ogromną radością podjęliśmy się współpracy przy projektowaniu najnowszych etykiet dla linii szamponów Bambino Rodzina. Z wielką przyjemnością obserwowaliśmy kolejne etapy powstawania projektu aż do rynkowej premiery.
Naszym celem było stworzenie spójnych etykiet, które będą pasować do pozostałych produktów z linii Bambino Rodzina: mydeł, olejków, żeli pod prysznic. Chodziło o podtrzymanie i wpasowanie się w wizerunek marki stawiającej na rodzinne użytkowanie, prostotę i godną zaufania, jakim darzą ją klienci.
Etykiety szamponów Bambino – od czego zaczęliśmy
W pierwszej kolejności dokładnie zapoznaliśmy się z fantastycznym briefem przesłanym przez klienta. Poznaliśmy historię marki, jej główne atuty oraz słowa kluczowe. Obejrzeliśmy także pozostałe produkty z serii Bambino Rodzina i zaczęliśmy się zastanawiać w jaki sposób odróżnić szampony od pozostałych produktów z tej linii a jednocześnie pokazać, że są one częścią jednej wielkiej… rodziny :-) Wyjątkowo tym razem podczas projektowania nowych etykiet nie poświęciliśmy zbyt dużo czasu na oglądanie konkurencji.
Tym razem kluczowe było skupienie się na samym Bambino, nie było w zasadzie potrzeby oglądania się na konkurencję.
Branding kosmetyków
Jak sobie poradzić na tak zatłoczonym rynku?
Poprzez posiadanie rozpoznawalnych, charakterystycznych i ciekawych opakowań. To w zasadzie jedyny sposób by klienci zauważyli Twój produkt na półce. Nawet jeśli posiadasz odpowiedni budżet na ambitną kampanię reklamową, to i tak ostatecznie musisz pozwolić klientom odnaleźć Cię potem w sklepie. Dlatego skuteczne opakowania są kluczowe dla powodzenia Twojej marki. Tworząc etykiety dla szamponów Bambino dbaliśmy o to, by zaproponowane rozwiązania nie przekraczały budżetu klienta i były spójne jego dotychczasowym portfolio, a zarazem by wnosiły coś nowego do wizerunku marki. Tym czymś okazała się płynąca przez etykietę kolorowa fala nawiązująca zarówno do klasycznej kropli Bambino obecnej na wielu innych opakowaniach, jak i do kształtu włosa. Dzięki temu udało nam się połączyć tradycję z nutą nowości.
Pełną opiekę artystyczną nad tym projektem objęła Katarzyna Wolfigiel.