Projektowanie etykiet alkoholu

Barmańska | projektowanie etykiet na alkohol

Sytuacja

Barmańska to marka o uznanej renomie wśród młodych konsumentów alkoholu. Ma swoje oddane grono odbiorców, którzy z przyjemnością po nią sięgają. W 2018 Marka stanęła przed dużym wyzwaniem: jak sprawić by klienci z wiekiem nie “wyrastali” z tego produktu? Dotychczasowa grupa docelowa to uczniowie ostatnich klas liceum i studenci pierwszych lat. Zauważono jednak zmniejszającą się z wiekiem popularność Barmańskiej wśród studentów starszych lat i osób starszych. Zaczęto się jednak zastanawiać co zrobić, by po ukończeniu studiów klienci nie zmieniali swoich przyzwyczajeń i pozostawali przy Barmańskiej.

przegląd alkoholi

Punkt wyjścia

Aby znaleźć rozwiązanie trzeba najpierw dobrze zrozumieć problem. Jaki był powód zmiany nawyków zakupowych klientów, pojawiającej się wraz z wiekiem? Zaczęto poszukiwania. Czy to kwestia zmieniającego się gustu? Badania konsumenckie wykazały, że nie. Smak w pełni odpowiadał respondentom. Czy to kwestia zmieniających się przyzwyczajeń? Czy z wiekiem konsumenci Barmańskiej zwracali się ku piwom i winom, porzucając wódki smakowe i gotowe drinki? Też nie. Spożycie tego typu alkoholi pozostawało na bardzo podobnym poziomie wśród badanych. Może więc to kwestia nie za wysokiej, lecz za niskiej zawartości alkoholu? Znowu pudło. W końcu udało się zdefiniować problem.

Refreshing etykiet Barmańska
Wstępne projekty etykiet Barmańska

Rozwiązanie

Klienci kojarzą spożywany alkohol z konkretnym czasem w swoim życiu. Dotyczy to zwłaszcza alkoholi spożywanych w młodości. Dlatego potem niejako wyrastają z tego trunku. Nie dlatego, że coś im nie odpowiada, lecz dlatego, że zmienili postrzeganie samych siebie. Jednak są przecież pewne marki, które towarzyszą nam na różnych etapach życia. Jak udaje im się to osiągnąć? Przez odpowiednie pozycjonowanie brandu. Przez używanie właściwych komunikatów i posługiwanie się konkretnym językiem wizualnym.

Jak zmienić postrzeganie alkoholu? Za pomocą nowych etykiet. Dzięki nim możemy przekazać klientom, że ten produkt będzie im towarzyszył w dalszej zabawie, imprezach, korzystaniu z życia. Zachowując znany smak będzie przy okazji charakteryzować się estetyką, która będzie ciągle na czasie.

Barmańska - podgląd szkieletowy projektu etykiety

Działanie

Mając zdefiniowany problem i wyznaczony punkt końcowy nie pozostało nam nic innego jak stworzyć dobre projekty. Projektowanie etykiet na alkohol wymaga doświadczenia i znajomości branży oraz konkretnej specyfiki produktu. Dzięki odpowiedniemu poznaniu zagadnienia wiedzieliśmy po czym poznamy dobry projekt. Dobry projekt nowej etykiety Barmańskiej będzie:

1. Nowoczesny

2. Czytelny

3. Przemawiający zarówno do dwudziesto- jak i trzydziestolatków

4. Odporny na upływ czasu – czyli nie zdezaktualizuje się zbyt szybko

Przeszliśmy więc do tworzenia kreacji. Pierwsze pomysły szły w bardzo różnych kierunkach. Barman? Owoc? Kieliszek? Sygnet? Herb? Po konsultacjach z klientem zdecydowaliśmy się na owoce, a po dalszym zawężeniu obszaru poszukiwań – na owoce podlane apetycznym splashem. Poniżej możecie zobaczyć, jak wyglądał ten proces w skrócie, a na samym dole jak wyglądało odświeżenie logo Barmańskiej.

Barmańska - podgląd detalu projektu etykiety
Kolejne wersje projektu etykiety Barmańska

Jednak zostajemy przy splashu

Musimy tylko wspólnie z klientem zastanowić się jaki ma być dokładnie charakter splasha, jego gęstość i intensywność koloru.

Dopracowywanie etykiety Barmańska

Większe czy mniejsze kawałki?

Zostajemy przy mniejszych. Czy splash powinien “wisieć w powietrzu” czy być górną częścią przekroju fali?

Barmańska - projektowanie etykiety alkoholu

Fala musi mieć pod sobą kolor

Czy owoc ma w nią wpadać, ślizgać się po niej, czy unosić nad nią?

Barmańska - Dopracowanie projektu etykiety

Mamy to!

Wracamy do mniejszych kawałków owoców, usuwamy teksty z frontu, powiększamy znak jakości.

Dopracowanie projektów etykiet alkoholu - Barmańska
Lifting etykiet Barmańska

Efekt końcowy

10 smaków, 5 pojemności, kilkanaście SKU i ciągle rośnie

Barmańska studio graficzne opakowania

A tak wygląda cała gama

butelek 500 ml

Barmanska gotowe etykiety alkoholu
Barmanska projektowanie etykiet na alkohol
Barmańska - zaprojektowane etykiety
Barmańska - etykiety na alkohol

Liftingowi poddaliśmy nie tylko etykietę lecz także samo logo produktu

dobraliśmy prosty, elegancki, ponadczasowy font, który pozwolił nam zmieścić długą nazwę produktu na wąskiej etykiecie bez utraty jej czytelności

projektowanie logo produktu Barmańska
logo produktu Barmańska
branding produktu Barmanska
agencja Brandingowa Kółko i krzyżyk
Brand design łódź
projektowanie etykiet łódź

Poczytaj więcej na temat odświeżania opakowań -> tutaj.

Obserwuj Barmańską na FB -> tutaj.