Pillo – opakowania na kasze i ryż
Pillo to jeden z brandów, które zbudowaliśmy od zera. Wymyśliliśmy nazwę, logo, koncepcję opakowań. Opracowaliśmy całościowe podejście do komunikacji na opakowaniach, hierarchię informacji, dobraliśmy kolorystykę, opracowaliśmy ikony widoczne na opakowaniach. Przygotowaliśmy także fotomontaże pokazujące apetyczne zdjęcia wizerunkowe produktów.
Projektowanie opakowań dla kaszy
Tworząc projekty opakowań spożywczych dla kasz i ryżu marki Pillo istotne było pokazanie apetycznej propozycji podania. To ona miała stanowić główny wabik opakowania. Jednak równie istotne było dla nas budowanie rozpoznawalnej marki, która stawia na naturalność składników, ich wysoką jakość i odpowiednie pochodzenie.
Kolejnym istotnym elementem była dla nas czytelna hierarchia informacji. Podczas poznawania zachować użytkowników wytypowaliśmy kilka istotnych problemów związanych z wieloma opakowaniami produktów sypkich sprzedawanych w kartonikach. Otóż gdy trafią one na półkę w domu klienta, to w wielu z nich na górze i na boku opakowania brakuje informacji o tym, jaki to produkt.
Rozwiązywanie problemów
Na szczęście jest prosty sposób, by temu zaradzić. Wystarczy zadbać o to, by bez względu na to, który bok pudełka oglądamy, widniała na nim czytelna nazwa produktu. Dzięki temu wyeliminowaliśmy istotny z punktu widzenia konsumentów problem związany z codziennym użytkowaniem tego typu produktów.
To fascynujące jak często proste rozwiązania znajdują się w zasięgu ręki, ale z jakiegoś powodu mało komu przychodzą one do głowy. Dobrze jest czasem wyjść z bańki własnych przekonań i ograniczeń i spojrzeć na problem z szerszej perspektywy. Dlatego tak istotne jest omawianie projektów z osobami, które mają duże doświadczenie w projektowaniu opakowań i brandingu produktów.