Projektowanie etykiet na produkty

Projekty etykiet do Twoich produktów

Na co dzień często nie zdajemy sobie sprawy, że przymocowana do opakowania produktu etykieta ma tak duży wpływ na sprzedaż. Projektowanie etykiet to proces równie złożony, co projektowanie opakowań. Etykieta nie służy tylko do zidentyfikowania lub określenia zawartości opakowania. Najlepsze etykiety służą również (a w zasadzie przede wszystkim) działaniom marketingowym, ponieważ reklamują produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu wiemy, że mając do wyboru mnóstwo różnych opakowań, konsument w pierwszej kolejności wybierze ten produkt, który przyciągnie jego uwagę za sprawą idealnie dobranej szaty graficznej, etykiety oraz dobrze eksponowanych korzyści. Dlatego tak dbamy, by tworzone przez nas etykiety na produkty były jak najwyższej jakości.

Atrakcyjne etykiety na produktach

Tworząc projekty etykiet, stawiamy na atrakcyjność efektu końcowego w oczach docelowego klienta. Wiemy jak duże znaczenie mają barwy, kształty i kluczowe słowa. Wysokiej jakości etykiety na produktach przyczyniają się do budowania wizerunku marki. Ponieważ oprócz treści reklamowych umieszcza się na nich treści informacyjne, bardzo ważny jest odpowiedni dobór słów. Producent za pomocą informacji zawartych na etykiecie przekazuje swoim klientom informacje, które mają kluczowy wpływ na decyzję o zakupie. Dlatego dobry projekt etykiety powinien skutecznie sprzedawać. Połączenie sprawdzonej informacji o produkcie z ciekawą szatą graficzną przyciągającą uwagę jest nie lada wyzwaniem!

Projektowanie etykiet - Oh!
Projektowanie etykiet piwa Lubuskie

Projektowanie etykiet gwarancją sukcesu marketingowego

Reklama może wiele, ale ostatecznie w sklepie sięgamy po produkt. Taki produkt powinien być dobrze oznakowany, a więc konieczne jest trafne projektowanie etykiet. W tym przypadku nie chodzi tylko o połączenie grafiki ze słowami. Dobre etykiety charakteryzuje coś więcej. Trafny design może walnie przyczynić się do sukcesu komercyjnego nowego produktu na rynku. Wykorzystana na etykiecie grafika i zabieg słowny wpływają na reakcje konsumentów i wynikające z nich zachowania nabywców. To, czy konsumenci sięgną po dane opakowania, zależy w bardzo dużej mierze od etykiety na produktach. Zwłaszcza tyczy się to produktów, które nie są reklamowane. Wówczas dobra etykieta musi wziąć na siebie rolę reklamy i skutecznie sprzedać produkt.

Projekty Etykiet na chemię gospodarczą - Sime
Przykładowe opakowania kosmetyków
projektowanie etykiet wódek

Dobrze dopasowane projekty etykiet

Projekty etykiet muszą być przemyślane od początku do końca. Zaczyna się od pomysłu i koncepcji, później przychodzi etap rozmów i szkiców. Dopiero kiedy już dokładnie wiemy, co chcemy zaprojektować siadamy do komputera. Tworzenie atrakcyjnych etykiet nie byłoby możliwe bez właściwej kompozycji, hierarchii informacji, odpowiednich kolorów i słów. Projektant etykiety w każdej realizacji musi wykorzystać swoje doświadczenie i dać z siebie sto procent. Tak, aby wzbudzić emocje, przyciągnąć uwagę klientów, wywołać pożądany efekt i osiągnąć sukces na półce, ponieważ etykiety na produktach wpływają na  atrakcyjność produktów w oczach klientów. I na jego sprzedaż.

Na co wpływa etykieta?

Etykiety na produktach są jednym z elementów wyróżniających produkt na rynku. Projekty etykiet wpływają na odpowiednie pozycjonowanie wyrobów. Dzięki projektom wysokiej jakości są one adresowane do właściwej grupy docelowej i to ich uwagę przyciągają w pierwszej kolejności. W ten sposób projekty etykiet przyczyniają się do kształtowania percepcji marki. Czy ma ona w oczach odbiorców być przystępna, czy ekskluzywna. Poważna, czy rozrywkowa? Najlepsze etykiety idealnie wspierają przekaz marki.

Projekty etykiet opierają się na słowach

Projekty etykiet to również nadawanie produktom wartości za pomocą… słów! Tak naprawdę same obrazy niczego nie mówią o wartości produktu. Klient najpierw zwraca uwagę na kolor i kształt opakowania, ale gdy po nie sięga zaczyna czytać. Dlatego projekty etykiet opierają się także na słowach. Czasem dobrze dobrane hasło, nazwa brandu, czy ciekawe liternictwo potrafią znacznie podnieść sprzedaż produktu. Jako profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem wiemy, że dopiero dzięki zastosowaniu odpowiednich słów, klienci widzą wartość w tym, co prezentuje całe opakowanie i podejmują decyzję o kupnie produktu. Żeby stworzyć idealną etykietę, trzeba umieć właściwie posługiwać się słowami.