Zbyt wiele osób zostawia treść na koniec, najpierw skupiając się na formie graficznej.
Czy da się w taki sposób zaprojektować dobry katalog? Da się. Ale będzie to droższe i trudniejsze. Dlaczego?
Co chcesz przekazać? Jaki ma być cel katalogu?
Czy katalog ma informować o produktach, podawać ich dokładną specyfikację techniczną, zachęcać do kupna, a może po prostu tworzyć wizerunek firmy?
Jakie informacje zawrzeć w katalogu?
Czy na pewno potencjalnemu kontrahentowi potrzebne będą kwieciste opisy nowej kolekcji, może lepiej pokazać mu jak dobrze masz zorganizowany łańcuch dostaw, co gwarantuje brak przerw w zaopatrzeniu? Z kolei klienta docelowego nie interesują zdjęcia siedziby twojej firmy, tylko np. tegoroczne nowości i to jak mogą mu one pomóc w codziennym życiu.
Jak opracować makietę katalogu?
Jak przygotować opisy produktów do katalogu?
Bądź od początku do końca konsekwentny a będziesz sprawiać wrażenie szczerego i uczciwego.
Bałagan w katalogu może sprawiać wrażenie, że taki sam bałagan panuje u ciebie na produkcji. Jeśli nie przykładasz się do swojej reklamy, która ma przecież sprzedawać, to stosując efekt przeniesienia odbiorcy będą podświadomie wątpić, czy przykładasz się do jakości produkcji czy kupowanych składników. A tego na pewno chcesz uniknąć. Marki, które mają chaotyczny sposób komunikacji są mniej godne zaufania niż te, które są spójne i konsekwentne.
Oczywiście wszystkie powyższe rozważania można odnieść nie tylko do projektowania katalogów, ale także wszelkich innych materiałów reklamowych: ulotek, plakatów, roll upów, folderów, owijek paletowych, standów.