Olvita – rebranding


Nowy wizerunek po 20 latach
Olvita to firma specjalizująca się w produkcji olejów tłoczonych na zimno. Posiada bardzo szerokie portfolio produktowe, obejmujące około 200 SKU, w tym także kosmetyki, mąki, i wiele innych rodzajów produktów.
Po 20 latach na rynku firma dostrzegła konieczność unowocześnienia swojego wizerunku oraz dostosowania designu produktów do współczesnej estetyki i oczekiwań odbiorców. Dotychczasowy wizerunek, jak to często bywa, miał problemy ze spójnością i rozpoznawalnością. Na przestrzeni lat trudno czasem utrzymać jeden kierunek wizualny dla marki.


Badanie potrzeb
Dzięki kilku rundom warsztatów, podczas których wspólnie z klientem przeprowadziliśmy szczegółową analizę marki i jej otoczenia, udało się precyzyjnie określić zakres niezbędnych zmian.
Przed nami było zadanie kompletnej przebudowy i odświeżenia strony internetowej oraz całego portfolio produktów, na które składa się ponad setka SKU. Rozważany był także lifting logo.

Naszym celem było stworzenie nowoczesnego wizerunku, który zachowałby i rozwinął dotychczasową rozpoznawalność marki, jednocześnie podkreślając wartości, które za nią stoją.
Planowane zmiany w designie miały na celu nie tylko poprawę estetyki ale także zwiększenie czytelności oraz ujednolicenie wyglądu wszystkich produktów w portfolio, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnego charakteru firmy.

Warsztat marki
Podczas warsztatów zidentyfikowaliśmy kluczowe wartości, które stanowią fundament marki:
Rodzinne wartości – Olvita jako firma rodzinna kładzie duży nacisk na wspólnotowość, budowanie relacji z konsumentami i bycie autentycznym.
Naturalność i dbałość o środowisko – firma stawia na prostotę i klarowność, wierząc, że to, co dobre, jest jednocześnie proste i zrównoważone.
Wiedza i kompetencje naukowe – umożliwiają fachową selekcję i obróbkę składników, a w efekcie dostarczanie produktów najwyższej jakości, które w pełni oddają to, co najlepsze w naturze.
Priorytet jakości – jakość produktów jest fundamentem działalności Olvity, stanowiąc podstawę zaufania konsumentów.


Ewolucja logo i nazwy
Od początku zakładaliśmy „ewolucję, a nie rewolucję”. Zaczęliśmy zastanawiać się, jak możemy uwspółcześnić logo, nie tracąc jego rozpoznawalności.
Sama nazwa uległa już zmianie z Ol’Vita na Olvita, ale doszliśmy do wniosku, że kropla, tworząca apostrof w nazwie, to charakterystyczny element graficzny, który warto zachować.
Brązowy kolor logo zmieniliśmy na czerń uznając, że będzie ona bardziej nowoczesna, a jej uniwersalność – zwłaszcza w kontekście istnienia szerokiej gamy opakowań – pozwoli na lepsze dopasowanie logo do różnych kolorów tła.
Wiedzieliśmy, że logo powinno stanowić esencję marki, wywoływać pożądane skojarzenia i skutecznie komunikować wartości, jakimi kieruje się Olvita.
Czas na detale
Co zrobić z dotychczasową ramką w którą było wpisane logo Olvity? Zostawić ją, czy się jej pozbyć? Jak umiejscowić kroplę względem napisu, by pozostała nadal częścią logo, była rozpoznawalnym elementem identyfikacji firmy, a zarazem nie ciążyła nam tak nad całością?
Byliśmy już pewni, że trzeba użyć nieco masywniejszego fontu, który zgrabnie łączył tradycyjne szeryfy z nowoczesnym kształtem liter.



Finalna identyfikacja
Marka Ol’vita – teraz już Olvita – zrezygnowała z wizualnego dzielenia swojej nazwy, co symbolicznie odzwierciedla jej filozofię: szczerość, naturalność i prostotę. Nowe liternictwo uwspółcześniło wizerunek, nadając mu wyrazistości. Emanuje z niego elegancja i budząca zaufanie czytelność, a zastosowanie szeryfowego fontu nawiązuje do rodzinnej atmosfery firmy, która pragnie budować więź z odbiorcami.
Ramka została zastąpiona przez łuk – metaforyczną misę znajdującą się pod nazwą, na którym umieściliśmy uproszczoną, nowoczesną kroplę oleju – ideogram, który symbolizuje rdzeń i serce marki.


Slogan – odświeżenie
Pod pierwotnym logo znajdował się dopisek „Jedz zdrowo! Żyj długo!”. W trakcie prac zdecydowaliśmy się wspólnie z klientem na zmianę tego hasła. Z każdego zdania zanotowanego w trakcie warsztatów wynikało, że Olvita to przede wszystkim troska. Postanowiliśmy więc powiedzieć to w końcu głośno!
Hasło zostało również odłączone od logotypu, aby stać się samodzielnym elementem designu opakowań, co ułatwiło rozszerzanie marki na mniejsze opakowania i etykiety.


Redesign opakowań i etykiet
Kolejnym krokiem była równoczesna praca nad nową stroną internetową oraz spójnym, logicznym systemem identyfikacji wizualnej.
Przy opracowywaniu redesignu opakowań, zależało nam, aby proponowane rozwiązania graficzne w pełni odzwierciedlały istotę marki – podkreślały jakość i naturalność produktów oraz bliskość z naturą. Chcieliśmy, by opakowania były nowoczesne i atrakcyjne wizualnie, ale nie w sposób sterylny czy onieśmielający, lecz przyjazny i przystępny dla odbiorcy.
Aby nadać etykietom elegancji, odeszliśmy od śnieżnobiałego tła, wybierając delikatny beż. Ta subtelna zmiana wprowadziła silniejsze skojarzenia z naturą, jednocześnie podkreślając naturalność i jakość produktów.


Projektowanie systemu opakowań
W poprzednim systemie opakowań, na białej etykiecie pojawiało się zdjęcie produktu lub rośliny, z której był wytwarzany. Chociaż zachowaliśmy ideę używania atrakcyjnych, apetycznych zdjęć, w związku z bardzo szerokim portfolio klienta, zdecydowaliśmy się na dodatkowy sposób wyróżniania produktów – wyraźny kod kolorystyczny, który został przypisany do danej rośliny lub składnika. Taki system umożliwił łatwiejsze rozróżnianie produktów i wprowadził większą spójność wizualną w obrębie całego asortymentu.
Kolory przenikają pomiędzy kategoriami produktów i są zawsze spójne z danym składnikiem. Zwiększa to spójność marki we wszystkich kategoriach produktowych i eliminuje konieczność każdorazowego szukania kodów kolorystycznych.


Architektura marki
Design bazowy stał się dla nas punktem wyjścia do tworzenia opakowań dla kolejnych grup produktów. Wprowadziliśmy wizualne rozróżnienie pomiędzy segmentem kosmetyków a półką spożywczą.
Dla teł produktów zastosowaliśmy motyw swobodnie krążących, kropkowanych linii, będących metaforycznym nawiązaniem do sypiących się ziaren czy kapiących kropel oleju. Natomiast linia kosmetyczna została wzbogacona o subtelną, liniową ilustrację liści, która podkreśla naturalny i delikatny charakter tych produktów. Takie rozróżnienie pozwala na łatwiejsze identyfikowanie produktów w różnych segmentach, jednocześnie zachowując spójność wizualną całego portfolio.


„W końcu nasz wygląd odzwierciedla naszą jakość!”
Efekt końcowy to system opakowań, które stanowią śmiałą ewolucję. Nowe środki wyrazu, nowoczesny design, ale jednocześnie wizualna łączność z poprzednią wersją. Nowe rozwiązania w sposób spójny rozwijają dotychczasowy wizerunek, jednocześnie odświeżając markę i nadając jej bardziej współczesny charakter.
Ale to nie wszystko. System opakowań, choć jest najbardziej widocznym elementem Zmiany, jest na bieżąco uzupełniany przez wszystkie niezbędne materiały promocyjno-reklamowe. Trwają także prace nad nowym sklepem internetowym, opracowanym od zera, z dostosowaniem do potrzeb poszczególnych grup użytkowników.




Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.
Kontakt
Podobne projekty



