Olvita – rebranding

Po dwóch dekadach na rynku i zyskaniu statusu jednej z najlepszych polskich marek sprzedających oleje tłoczone na zimno, Olvita zdecydowała, że jakość ich produktów musi znaleźć odzwierciedlenie w wizerunku. Uczestniczyliśmy w tej zmianie od samego początku.
Rodzaj projektu:
Branding produktu
Etykiety
Key Visual
Opakowania
Branża:
Dom i ogród
Kosmetyki
Leki i suplementy diety
Spożywcze

Olvita etykiety na oleje portfolio

Nowy wizerunek po 20 latach

Olvita to firma specjalizująca się w produkcji olejów tłoczonych na zimno. Posiada bardzo szerokie portfolio produktowe, obejmujące około 200 SKU, w tym także kosmetyki, mąki, i wiele innych rodzajów produktów.

Po 20 latach na rynku firma dostrzegła konieczność unowocześnienia swojego wizerunku oraz dostosowania designu produktów do współczesnej estetyki i oczekiwań odbiorców. Dotychczasowy wizerunek, jak to często bywa, miał problemy ze spójnością i rozpoznawalnością. Na przestrzeni lat trudno czasem utrzymać jeden kierunek wizualny dla marki.

Olvita stare opakowania
Analiza marki agencja reklamowa

Badanie potrzeb

Dzięki kilku rundom warsztatów, podczas których wspólnie z klientem przeprowadziliśmy szczegółową analizę marki i jej otoczenia, udało się precyzyjnie określić zakres niezbędnych zmian.

Przed nami było zadanie kompletnej przebudowy i odświeżenia strony internetowej oraz całego portfolio produktów, na które składa się ponad setka SKU. Rozważany był także lifting logo.

Olvita rebranding agencja

Naszym celem było stworzenie nowoczesnego wizerunku, który zachowałby i rozwinął dotychczasową rozpoznawalność marki, jednocześnie podkreślając wartości, które za nią stoją.

Planowane zmiany w designie miały na celu nie tylko poprawę estetyki ale także zwiększenie czytelności oraz ujednolicenie wyglądu wszystkich produktów w portfolio, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnego charakteru firmy.

Olvita etykiety proof projektowanie etykiet

Warsztat marki

Podczas warsztatów zidentyfikowaliśmy kluczowe wartości, które stanowią fundament marki:

Rodzinne wartości – Olvita jako firma rodzinna kładzie duży nacisk na wspólnotowość, budowanie relacji z konsumentami i bycie autentycznym.

Naturalność i dbałość o środowisko – firma stawia na prostotę i klarowność, wierząc, że to, co dobre, jest jednocześnie proste i zrównoważone.

Wiedza i kompetencje naukowe – umożliwiają fachową selekcję i obróbkę składników, a w efekcie dostarczanie produktów najwyższej jakości, które w pełni oddają to, co najlepsze w naturze.

Priorytet jakości – jakość produktów jest fundamentem działalności Olvity, stanowiąc podstawę zaufania konsumentów.

Olvita wartości marki
Olvita ewolucja logo - branding

Ewolucja logo i nazwy

Od początku zakładaliśmy „ewolucję, a nie rewolucję”. Zaczęliśmy zastanawiać się, jak możemy uwspółcześnić logo, nie tracąc jego rozpoznawalności.

Sama nazwa uległa już zmianie z Ol’Vita na Olvita, ale doszliśmy do wniosku, że kropla, tworząca apostrof w nazwie, to charakterystyczny element graficzny, który warto zachować.

Brązowy kolor logo zmieniliśmy na czerń uznając, że będzie ona bardziej nowoczesna, a jej uniwersalność – zwłaszcza w kontekście istnienia szerokiej gamy opakowań – pozwoli na lepsze dopasowanie logo do różnych kolorów tła.

Wiedzieliśmy, że logo powinno stanowić esencję marki, wywoływać pożądane skojarzenia i skutecznie komunikować wartości, jakimi kieruje się Olvita.

Czas na detale

Co zrobić z dotychczasową ramką w którą było wpisane logo Olvity? Zostawić ją, czy się jej pozbyć? Jak umiejscowić kroplę względem napisu, by pozostała nadal częścią logo, była rozpoznawalnym elementem identyfikacji firmy, a zarazem nie ciążyła nam tak nad całością?

Byliśmy już pewni, że trzeba użyć nieco masywniejszego fontu, który zgrabnie łączył tradycyjne szeryfy z nowoczesnym kształtem liter.

Olvita projektowanie logo produktu
Proces projektowania logo Olvita
Olvita stare i nowe logo

Finalna identyfikacja

Marka Ol’vita – teraz już Olvita – zrezygnowała z wizualnego dzielenia swojej nazwy, co symbolicznie odzwierciedla jej filozofię: szczerość, naturalność i prostotę. Nowe liternictwo uwspółcześniło wizerunek, nadając mu wyrazistości. Emanuje z niego elegancja i budząca zaufanie czytelność, a zastosowanie szeryfowego fontu nawiązuje do rodzinnej atmosfery firmy, która pragnie budować więź z odbiorcami.

Ramka została zastąpiona przez łuk – metaforyczną misę znajdującą się pod nazwą, na którym umieściliśmy uproszczoną, nowoczesną kroplę oleju – ideogram, który symbolizuje rdzeń i serce marki.

Olvita znaczenie logo - branding
Olvita slogan firmy - agencja brandingowa

Slogan – odświeżenie

Pod pierwotnym logo znajdował się dopisek „Jedz zdrowo! Żyj długo!”. W trakcie prac zdecydowaliśmy się wspólnie z klientem na zmianę tego hasła. Z każdego zdania zanotowanego w trakcie warsztatów wynikało, że Olvita to przede wszystkim troska. Postanowiliśmy więc powiedzieć to w końcu głośno!

Hasło zostało również odłączone od logotypu, aby stać się samodzielnym elementem designu opakowań, co ułatwiło rozszerzanie marki na mniejsze opakowania i etykiety.

Olvita projektowanie opakowan proof kolorystyczny
Olvita etykiety olejow portfolio

Redesign opakowań i etykiet

Kolejnym krokiem była równoczesna praca nad nową stroną internetową oraz spójnym, logicznym systemem identyfikacji wizualnej.

Przy opracowywaniu redesignu opakowań, zależało nam, aby proponowane rozwiązania graficzne w pełni odzwierciedlały istotę marki – podkreślały jakość i naturalność produktów oraz bliskość z naturą. Chcieliśmy, by opakowania były nowoczesne i atrakcyjne wizualnie, ale nie w sposób sterylny czy onieśmielający, lecz przyjazny i przystępny dla odbiorcy.

Aby nadać etykietom elegancji, odeszliśmy od śnieżnobiałego tła, wybierając delikatny beż. Ta subtelna zmiana wprowadziła silniejsze skojarzenia z naturą, jednocześnie podkreślając naturalność i jakość produktów.

Olvita projektowanie etykiet spozywczych portfolio
Olvita etykiety spozywcze projektowanie

Projektowanie systemu opakowań

W poprzednim systemie opakowań, na białej etykiecie pojawiało się zdjęcie produktu lub rośliny, z której był wytwarzany. Chociaż zachowaliśmy ideę używania atrakcyjnych, apetycznych zdjęć, w związku z bardzo szerokim portfolio klienta, zdecydowaliśmy się na dodatkowy sposób wyróżniania produktów – wyraźny kod kolorystyczny, który został przypisany do danej rośliny lub składnika. Taki system umożliwił łatwiejsze rozróżnianie produktów i wprowadził większą spójność wizualną w obrębie całego asortymentu.

Kolory przenikają pomiędzy kategoriami produktów i są zawsze spójne z danym składnikiem. Zwiększa to spójność marki we wszystkich kategoriach produktowych i eliminuje konieczność każdorazowego szukania kodów kolorystycznych.

Olvita projektowanie opakowan dla bialek
Olvita redesign opakowan olej przed i po

Architektura marki

Design bazowy stał się dla nas punktem wyjścia do tworzenia opakowań dla kolejnych grup produktów. Wprowadziliśmy wizualne rozróżnienie pomiędzy segmentem kosmetyków a półką spożywczą.

Dla teł produktów zastosowaliśmy motyw swobodnie krążących, kropkowanych linii, będących metaforycznym nawiązaniem do sypiących się ziaren czy kapiących kropel oleju. Natomiast linia kosmetyczna została wzbogacona o subtelną, liniową ilustrację liści, która podkreśla naturalny i delikatny charakter tych produktów. Takie rozróżnienie pozwala na łatwiejsze identyfikowanie produktów w różnych segmentach, jednocześnie zachowując spójność wizualną całego portfolio.

Olvita projektowanie etykiet spozywczych oleje 100 ml
Olvita odswiezanie opakowan pestki dyni przed i po

„W końcu nasz wygląd odzwierciedla naszą jakość!”

Efekt końcowy to system opakowań, które stanowią śmiałą ewolucję. Nowe środki wyrazu, nowoczesny design, ale jednocześnie wizualna łączność z poprzednią wersją. Nowe rozwiązania w sposób spójny rozwijają dotychczasowy wizerunek, jednocześnie odświeżając markę i nadając jej bardziej współczesny charakter.

Ale to nie wszystko. System opakowań, choć jest najbardziej widocznym elementem Zmiany, jest na bieżąco uzupełniany przez wszystkie niezbędne materiały promocyjno-reklamowe. Trwają także prace nad nowym sklepem internetowym, opracowanym od zera, z dostosowaniem do potrzeb poszczególnych grup użytkowników.

Olvita projektowanie opakowan typu doypack dla Nasion
Olvita projekty opakowan doypack dla bialek
Olvita projektowanie opakowan i etykiet olejki eteryczne
Olvita projektowanie etykiety na oleje kosmetyczne

Zróbmy razem coś dobrego!

Zamów bezpłatną wycenę.

Kontakt

Potrzebujesz przemyślanego systemu opakowań dla swojej marki? A może nazwy? Pomocy w opracowaniu strategii komunikacji? Nic prostszego! Napisz do nas, opisz pokrótce założenia, wymagane cele i swoje potrzeby. Skontaktujemy się z Tobą i ustalimy w jaki sposób możemy Ci pomóc.

    Podobne projekty

    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2024/05/branding-produktu-portfolio-kolko-i-krzyzyk.jpg

    Mykeos – smak Grecji

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2024/04/projektowanie-etykiet-oleju-delikatesowego-studio-kreatywne-kolko-i-krzyzyk.jpg

    Delikatesowy – branding produktu

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/projekty-opakowan-spozywczych-na-kielbasy-wege.jpg

    Zielone smaki – opakowania produktów wege

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/b-ro-projektowanie-eko-opakowan.jpg

    B-Ro: branding marki spożywczej

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt