Opakowania mleka łowickiego

Projektowanie opakowań Mleka Łowickiego, które jest flagowym produktem Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu, zakończyło się pełnym sukcesem. Historia OSM Łowicz sięga 1906 roku. Można więc spokojnie powiedzieć, że jest to marka znana od dawna. W dodatku od wielu lat plasuje się w czołówce polskich mleczarń. Mleko łowickie jest jednym z lepiej rozpoznawanych mlek na półkach polskich sklepów. Jego charakter od zawsze nawiązywał do regionu, z którego się wywodzi. Kultura łowicka stała się więc rozpoznawalnym elementem opakowania.

Gdy OSM Łowicz postanowił zmienić sposób pakowania i wybrał nowe opakowania Pure-Pak, stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem. Odświeżanie opakowań jest procesem skomplikowanym i niełatwym. Napisaliśmy cały artykuł na temat odświeżania opakowań. Możesz go przeczytać tutaj.

Przede wszystkim bardzo dbaliśmy o to, by zachować wszystkie kluczowe elementy opakowania. Największym wyzwaniem było utrzymanie  ogólnego wrażenia i charakteru projektu, przy bardzo dużej zmianie proporcji frontu opakowania. Chodziło o to, by nazwa produktu, tak jak poprzednio, pozostała maksymalnie wyeksponowana. Później przeszliśmy do tego, by ilustracja łowiczanki nie uległa znaczącemu pomniejszeniu. Wybraliśmy więc taki kadr, który pozwalał na maksymalną ekspozycję.

Dodatkowo ukośny panel na rogu nowego opakowania Mleka łowickiego został wykorzystany po to, by podkreślić zmianę opakowania. W przyszłości zaś stanie się nośnikiem innych komunikatów marketingowych.

Projekt Opakowania mleka łowickiego 3,2%
Projekt Opakowania mleka łowickiego
Projekt Opakowania mleka łowickiego 2%
Projekt opakowania mleka łowickiego

Przygotowaliśmy opakowania dla dwóch wersji mleka: 3,2 oraz 2%. Projektowanie opakowań Mleka Łowickiego zaowocowało udanym połączenie dotychczasowej tradycji z nową formą opakowania. Odświeżanie opakowań to trudne zadanie, które wymaga ogromnego zaangażowania zarówno ze strony klienta jak i agencji tworzącej projekty opakowań. Potrzebne jest całościowe i bardzo świadome podejście, by po odświeżeniu szaty graficznej nie stracić dotychczasowych klientów, lecz zyskać nowych.