Winnica Banach – odświeżenie wizerunku

Winnica osadzona w lokalnej tradycji
Winnica Banach to marka win tradycyjnych, zapewniająca najlepszą jakość swoich upraw, oferująca gamę win pochodzących prosto z polskiego Beskidu Wyspowego.
Współpracując z klientem, podjęliśmy wyzwanie odświeżenia wizerunku winnicy, stworzenia odważnej identyfikacji wizualnej dla marki oraz zaprojektowania serii spójnych etykiet. Zależało nam, aby podkreślić przywiązanie do tradycji oraz miejsce pochodzenia win, a jednocześnie nadać całości nowoczesny charakter.


Dotychczasowy wygląd marki
W trakcie warsztatów z klientem oraz podczas analizy dotychczasowych projektów opisaliśmy największe trudności związane z komunikacją marki na poziomie etykiet i logo:
- stare etykiety były już przestarzałe
- szczepy były do siebie zbyt podobne
- stare logo było zbyt szczegółowe, a przez to nieczytelne gdy znak był dość mały
- całość w ogóle nie nawiązywała do miejsca pochodzenia

Odświeżenie logo
W trakcie pogłębionych rozmów z klientem wspólnie zdecydowaliśmy, że najlepszym kierunkiem będzie zastosowanie ilustracji na etykietach oraz daleko idące uproszczenie logo. Dzięki odwadze klienta możliwe było bardzo nowoczesne podejście do nowego logo, które w warstwie merytorycznej pozostało wierne swojemu poprzednikowi. Zachowaliśmy więc motyw tarczy, wcięcia po jej bokach, motyw winogron oraz gryfa. Całość uległa jednak znacznemu uproszczeniu, dzięki czemu pozostaje czytelna nawet w małym rozmiarze.
Klient zdecydował także o usunięciu z nazwy słowa „Szczyrzycka” co nie tylko ułatwi wymowę zagranicznym klientom, ale też pozwoli na szybsze zapamiętanie winnicy.


Nowe podejście do etykiet
Na początku współpracy zaczęliśmy od stworzenia moodboardu. W tym celu przedstawiliśmy klientowi kilka kierunków, mając na uwadze sposoby, jak w ciekawy sposób przedstawić unikatowość i lokalność samego wina. Wiedzieliśmy, że nazwa oraz logo muszą być istotnym elementem całej kompozycji i będą się wyróżniały na tle pozostałych elementów. Po rozmowach wstępnych na temat zaproponowanych rozwiązań, klient zdecydował się na kierunek z pejzażem, który miałby nawiązywać do Beskidu Wyspowego, na którego terenie znajduję się winnica.

Powyżej: jak prezentuje się rozróżnienie win czerwonych, różowego i białych.
Poniżej: jak prezentuje się rozróżnienie wytrawności w ramach jednego szczepu.

Czas na detale
Musieliśmy także zająć się kwestią wyróżnienia win od siebie na półce. W tym celu skupiliśmy się na wybraniu odpowiedniego kodu kolorystycznego, by wyróżnić wina ze względu na wytrawność, ale również ze względu na ich kolor i szczep. Powstały więc 3 podziały.
• Szczep – kolor bazowy np. wszystkie Hibernale zachowane są w odcieniach niebieskiego.
• Wytrawność – intensywność kolory bazowego w zależności od tego, czy wino jest wytrawne, czy półwytrawne.
• Kolor – zmiana ułożenia wysp w zależności od koloru wina – czerwone, białe lub różowe.



Efekt końcowy
W rezultacie stworzyliśmy nowy wizerunek Winnicy Banach. Od skrócenia nazwy, przez opracowanie czytelnego ale osadzonego w tradycji logo, po etykiety, które wreszcie czerpią z lokalności i odróżniają się od konkurencji. Teraz to jest takie wino, które z przyjemnością można kupić na pamiątkę z podróży po Beskidzie Wyspowym. Albo takie, które można zamówić w restauracji, by poznać lokalne specjały.
Dzięki współpracy nastawionej na komunikację i zrozumienie potrzeb klienta, udało nam się uzyskać pełną satysfakcję zarówno ze strony klienta, jak i z naszej.
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.
Kontakt
Podobne projekty