Winnica Banach – odświeżenie wizerunku

Polskie winnice to fenomen, który coraz bardziej fascynuje Polki i Polaków. Winnica Banach po wielu latach istnienia dojrzała do odświeżenia swojego wizerunku. Zmianie uległo logo i projekty etykiet. Całość jest teraz nowoczesna, ale zarazem silnie osadzona w tradycji i w końcu wyjątkowa - poprzez bardzo silne związanie z miejscem wytwarzania, czyli Beskidem Wyspowym.
Rodzaj projektu:
Branding produktu
Etykiety
Branża:
Alkohole

Winnica Banach projekty etykiet

Winnica osadzona w lokalnej tradycji

Winnica Banach to marka win tradycyjnych, zapewniająca najlepszą jakość swoich upraw, oferująca gamę win pochodzących prosto z polskiego Beskidu Wyspowego.

Współpracując z klientem, podjęliśmy wyzwanie odświeżenia wizerunku winnicy, stworzenia odważnej identyfikacji wizualnej dla marki oraz zaprojektowania serii spójnych etykiet. Zależało nam, aby podkreślić przywiązanie do tradycji oraz miejsce pochodzenia win, a jednocześnie nadać całości nowoczesny charakter.

Winnica Banach projektowanie brandingu
Winnica Banach odswiezenie projektow etykiet

Dotychczasowy wygląd marki

W trakcie warsztatów z klientem oraz podczas analizy dotychczasowych projektów opisaliśmy największe trudności związane z komunikacją marki na poziomie etykiet i logo:

  • stare etykiety były już przestarzałe
  • szczepy były do siebie zbyt podobne
  • stare logo było zbyt szczegółowe, a przez to nieczytelne gdy znak był dość mały
  • całość w ogóle nie nawiązywała do miejsca pochodzenia
Winnica Banach odswiezenie logo winnicy

Odświeżenie logo

W trakcie pogłębionych rozmów z klientem wspólnie zdecydowaliśmy, że najlepszym kierunkiem będzie zastosowanie ilustracji na etykietach oraz daleko idące uproszczenie logo. Dzięki odwadze klienta możliwe było bardzo nowoczesne podejście do nowego logo, które w warstwie merytorycznej pozostało wierne swojemu poprzednikowi. Zachowaliśmy więc motyw tarczy, wcięcia po jej bokach, motyw winogron oraz gryfa. Całość uległa jednak znacznemu uproszczeniu, dzięki czemu pozostaje czytelna nawet w małym rozmiarze.

Klient zdecydował także o usunięciu z nazwy słowa „Szczyrzycka” co nie tylko ułatwi wymowę zagranicznym klientom, ale też pozwoli na szybsze zapamiętanie winnicy.

Winnica Banach projektowanie merczu
Winnica Banach odswiezenie logo

Nowe podejście do etykiet

Na początku współpracy zaczęliśmy od stworzenia moodboardu. W tym celu przedstawiliśmy klientowi kilka kierunków, mając na uwadze sposoby, jak w ciekawy sposób przedstawić unikatowość i lokalność samego wina. Wiedzieliśmy, że nazwa oraz logo muszą być istotnym elementem całej kompozycji i będą się wyróżniały na tle pozostałych elementów. Po rozmowach wstępnych na temat zaproponowanych rozwiązań, klient zdecydował się na kierunek z pejzażem, który miałby nawiązywać do Beskidu Wyspowego, na którego terenie znajduję się winnica.

Winnica Banach komplet win

Powyżej: jak prezentuje się rozróżnienie win czerwonych, różowego i białych.

Poniżej: jak prezentuje się rozróżnienie wytrawności w ramach jednego szczepu.

Winnica Banach projekt etykiet na wino

Czas na detale

Musieliśmy także zająć się kwestią wyróżnienia win od siebie na półce. W tym celu skupiliśmy się na wybraniu odpowiedniego kodu kolorystycznego, by wyróżnić wina ze względu na wytrawność, ale również ze względu na ich kolor i szczep. Powstały więc 3 podziały.
• Szczep – kolor bazowy np. wszystkie Hibernale zachowane są w odcieniach niebieskiego.
• Wytrawność – intensywność kolory bazowego w zależności od tego, czy wino jest wytrawne, czy półwytrawne.
• Kolor – zmiana ułożenia wysp w zależności od koloru wina – czerwone, białe lub różowe.

Winnica Banach wino z serca beskidu wyspowego
Winnica Banach tworzenie etykiet na wino
Winnica Banach projektowanie etykiet na wino

Efekt końcowy

W rezultacie stworzyliśmy nowy wizerunek Winnicy Banach. Od skrócenia nazwy, przez opracowanie czytelnego ale osadzonego w tradycji logo, po etykiety, które wreszcie czerpią z lokalności i odróżniają się od konkurencji. Teraz to jest takie wino, które z przyjemnością można kupić na pamiątkę z podróży po Beskidzie Wyspowym. Albo takie, które można zamówić w restauracji, by poznać lokalne specjały.

Dzięki współpracy nastawionej na komunikację i zrozumienie potrzeb klienta, udało nam się uzyskać pełną satysfakcję zarówno ze strony klienta, jak i z naszej.

Zróbmy razem coś dobrego!

Zamów bezpłatną wycenę.

Kontakt

Potrzebujesz przemyślanego systemu opakowań dla swojej marki? A może nazwy? Pomocy w opracowaniu strategii komunikacji? Nic prostszego! Napisz do nas, opisz pokrótce założenia, wymagane cele i swoje potrzeby. Skontaktujemy się z Tobą i ustalimy w jaki sposób możemy Ci pomóc.

    Podobne projekty

    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2024/05/branding-produktu-portfolio-kolko-i-krzyzyk.jpg

    Mykeos – smak Grecji

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2024/04/projektowanie-etykiet-oleju-delikatesowego-studio-kreatywne-kolko-i-krzyzyk.jpg

    Delikatesowy – branding produktu

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/projekty-opakowan-spozywczych-na-kielbasy-wege.jpg

    Zielone smaki – opakowania produktów wege

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/b-ro-projektowanie-eko-opakowan.jpg

    B-Ro: branding marki spożywczej

    Branża:
    Spożywcze
    Zobacz projekt