Gardimax – odświeżenie opakowań

Tym razem naszym zadaniem było odświeżenie opakowań Gardimaxu, leku sprzedawanego bez recepty (OTC). Do tej pory funkcjonował on na rynku w dwóch postaciach: tabletek i sprayu. I to nad nimi mieliśmy się w pierwszej kolejności skupić. Klient zdecydował się na unowocześnienie szaty graficznej, atrakcyjną ilustrację i ujednolicenie obu opakowań.
Rodzaj projektu:
Opakowania
Branża:
Leki i suplementy diety

W dotychczasowych opakowaniach stylistyka ilustracji nieco się różniła, na pudełku Gardimax Spray pojawiała się ponadto dłoń i buteleczka. Naszą receptą było zastosowanie tej samej ilustracji, bez pokazywania na froncie pudełka sposobu aplikacji. Ponadto dokonaliśmy odświeżenia samego logo produktu, by nabrało ono spokoju i zwiększyło swoją stabilność.

projektowanie opakowań na leki

Jak tchnąć nowe życie w produkt, który towarzyszy ludziom od dawna?

Jak przyciągnąć nowych klientów, nie tracąc dotychczasowych? Takie właśnie zadanie stało przed nami, gdy zgłosiła się do nas firma Tactica Pharmaceuticals ze swoim flagowym produktem o nazwie Gardimax. Pierwsze co zrobiliśmy, to określiliśmy kluczowe cechy dotychczasowego opakowania, tzw. core. W tym przypadku była to kolorystyka (czerwień oraz biel) i nazwa produktu. Reszta elementów była w rzeczywistości dodatkami.

odświeżanie opakowań

Następnie wyznaczyliśmy obszary, w których można i należało dokonać zmian. W ten sposób liftingowi uległo samo logo Gardimax, hierarchia informacji, oraz ilustracja znajdująca się na froncie opakowania. Po starannej selekcji fontów oraz odpowiednim ustaleniu odległości (tzw. świateł) między literami, wykreśliliśmy nowe logo Gardimaxu, od razu zestawiając z nim dodatkowy napis SPRAY. Delikatnej zmianie uległa również kolorystyka opakowania, zastosowaliśmy intensywny PANTONE 179 C. Pozwoliło nam to uzyskać pewność, że opakowanie będzie natychmiast rozpoznawalne i widoczne na półkach.

odświeżenie opakowań agencja

Najważniejszym elementem nowego opakowania była zmiana hierarchii informacji.

Usunęliśmy wszystkie rozpraszające elementy z okolicy logo. Pozbyliśmy się już niemodnego efektu “podwiniętej kartki” i informację o braku cukru umieściliśmy pod ilością tabletek. Na koniec zmieniliśmy ilustrację. Stara, schematyczna ilustracja głowy człowieka została zastąpiona przez nowoczesną i atrakcyjną. W dodatku lepiej pokazaliśmy i wyeksponowaliśmy miejsce działania preparatu.

Opracowanie ilustracji wymagało zgłębienia anatomii oraz poważnego zastanowienia się jak atrakcyjnie i czytelnie pokazać działanie produktu. Po stworzeniu serii szkiców wybraliśmy te najlepiej spełniające swoje zadanie i przedstawiliśmy je klientowi do wyboru.

W efekcie nasze pomysły spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony klienta i mogliśmy zająć się ich dopracowaniem. Dzięki tym wszystkim zabiegom opakowania utworzyły spójną linię. W ten oto sposób dokonaliśmy odświeżenia opakowań, jednocześnie zachowując ich dotychczasowy charakter, a zarazem zmieniając w nich bardzo wiele i znacznie je unowocześniając.