11.02.2023
11.02.2023
Skąd się biorą trendy w opakowaniach?
Mówiąc o “trendy w opakowaniach” mamy na myśli kierunek rozwoju w temacie projektowania opakowań. Poruszając temat trendów staramy się przewidzieć, co będzie istotne dla klientów. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ domyślając się, co będzie wartościowe w oczach klientów, wiemy za co będą bardziej skłonni zapłacić.
W jaki sposób opracowuje się i przewiduje trendy w opakowaniach?
Obserwując i analizując obecną sytuację na rynku, oczekiwania odbiorców, możliwości dostawców, zasoby rynku, nowinki technologiczne. Staramy się wywnioskować, które z obecnych trendów utrzymają się, które ulegną osłabieniu, a które zanikną. Zaś dzięki uważnemu śledzeniu niszowych nowości i przebojów, możemy także mniej lub bardziej dokładnie przewidzieć, co stanie się niedługo hitem w głównym nurcie, mainstreamie. Warto także śledzić inne dziedziny kultury – muzykę, kino, gry, media społecznościowe. Mamy dzięki temu lepszy ogląd tego, co jest obecnie ważne i na czasie.Dlaczego trendy są ważne w kontekście projektowania opakowań?
Odpowiednio akcentując to, co obecnie jest istotne dla klientów, sprawiamy, że będą oni bardziej się identyfikować z naszą marką. Uznają ją za coś bardziej swojego. Nie chodzi tu o to, by nagle udawać coś, czym nie jesteśmy, lecz by akcentować te cechy, które obecnie są bardziej istotne dla naszej grupy docelowej, a przez to silniej wpływają na decyzje zakupowe.Zasada przeniesienia
Skoro trzymamy rękę na pulsie na przykład w kwestii opakowań i ich szaty graficznej, to odbiorcy podświadomie mają także poczucie, że dbamy również o bycie aktualnym w innych dziedzinach – choćby bezpieczeństwa produktów, jakości produkcji, zastosowania najnowszych technologii. Produkty w przestarzałych opakowaniach intuicyjnie wydają się przestarzałe także technologicznie.Czy zawsze musimy podążać za trendami?
- Tak, ponieważ dzięki temu nasze projekty są na czasie
- Jak najbardziej, ponieważ w ten sposób lepiej spełniamy oczekiwania i wymagania naszych odbiorców (co wynika z tego, że trendy są odpowiedzią na pytanie, czego pragnie i potrzebuje rynek
- Tak, ponieważ dzięki temu nasza marka pozostaje świeża
- Nasza marka powinna mieć własną tożsamość, najlepiej ponadczasową
- Nie możemy robić tego ślepo, bo inaczej grozi nam bycie takim samym jak konkurencja
Czy sami możemy wyznaczać trendy?
Tak, do tego niezbędne są:- Konsekwencja
- Nowatorstwo/innowacyjność
- Siła przebicia
- Bezkompromisowość i wytrwałość