11.02.2023
11.02.2023
Ile kosztuje projekt opakowania?
To pytanie, które często pojawia się, gdy ktoś rozpoczyna pracę nad nowym produktem. Trzeba zaplanować budżet i przyjąć jakieś założenie. To jednak nie skup palet, tu nie ma jednego sztywnego cennika dla całej branży. Jakiś rząd wielkości trzeba jednak przyjąć.
Jest takie słynne porównanie dotyczące ogólnego podawania wycen projektów graficznych.
Ile kosztuje projekt opakowania? 10% ceny samochodu.
Jeśli więc kogoś interesuje zdezelowane cinquecento ze złomu, może również spokojnie liczyć na znalezienie “projektanta”, który zdecyduje się zaprojektować opakowanie za 100-200 zł. Jeśli jednak interesuje go wysoka jakość i niezawodność, która sprawdzi się na długim dystansie i w każdych warunkach, to musisz mieć świadomość, że będzie to kosztować znacznie więcej. Nie kupisz w tej sytuacji cinquecento, bo ono zwyczajnie się rozpadnie.
Możesz samemu określić budżet, gdy zgłaszasz się do agencji reklamowej, lub możesz dokładnie opisać swoje wymagania i poprosić o wycenę. Pierwsza opcja jest mało popularna, ale ma ona taki plus, że od razu gramy w otwarte karty z potencjalnymi kontrahentami i odsiewamy natychmiast firmy, dla których dany budżet jest zbyt mały lub też zbyt duży.Takie podejście oszczędza czas obu stron.
Czekaj, czekaj. Jak to ZBYT DUŻY BUDŻET?! Ktoś może uznać, że chcę mu zapłacić za dużo?! Tak, takie sytuacje również się zdarzają. Kilkukrotnie większy budżet niż przy innych projektach oznaczać może znacznie większą skalę trudność zadania, co z kolei budzi w wielu studiach graficznych ostrożność lub wręcz zniechęca do podjęcia zlecenia, które ich kompletnie przerasta. I to też jest ok. Lepiej się nie zabierać za coś, czego nie dowieziesz, niż naobiecywać a potem rozczarować.
Twoje zlecenie wbrew pozorom może być zrealizowane tylko przez niektóre firmy. Duże agencje reklamowe nawet nie spojrzą na projekt pojedynczej etykiety dla małej firmy dopiero wchodzącej na rynek. Małe jednoosobowe studio graficzne z pewnością nie podoła rozpisanej na kilkadziesiąt produktów linii opakowań dla lidera rynku. Zabraknie im doświadczenia i nie wyrobią się w terminie.
Jeśli jednak nie chcesz ujawniać nikomu swojego budżetu, opisz dokładnie agencji reklamowej swoje wymagania i oczekiwania. Jeśli masz z tym trudności – poproś ich o brief projektowy. W ten sposób otrzymasz gotowy formularz do wypełnienia, gdzie znajdą się podstawowe pytania dotyczące projektu. Dzięki przesłaniu kompletu informacji, dowiesz się ile kosztuje projekt opakowania przygotowanego specjalnie według Twoich wymagań.
Jeśli chcesz otrzymać bazowy brief, który pomoże Ci przygotować odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z Twoim projektem, to napisz do nas: kontakt@kolkoikrzyzyk.pl lub zadzwoń: +48 531 622 899.
Podam Ci widełki dla sensownego projektu. 3 000 – 30 000 zł. Tak, wiem, to dość spory rozstrzał. To, w której części widełek znajdzie się Twój projekt zależy od wielu rzeczy. Od czego konkretnie?
– czy chcesz zamówić opakowanie czy etykietę? A może opakowanie z etykietą i blistrem? – czy masz już jakąś sensowną komunikację wizualną, do której można się podpiąć? – czy jest to pojedyncze opakowanie (tzw. standalone), czy początek serii? W tym drugim przypadku trzeba wziąć pod uwagę różne zmienne – czy masz już logo produktu i nazwę, czy je również trzeba zaprojektować? – cena projektu opakowania zależy także od branży w jakiej się poruszasz. Niektóre branże z zasady wymagają więcej pracy i wysiłku niż inne – cena za projekt opakowania zależy również od wielkości Twojej firmy. Projektując opakowania dla mniejszych podmiotów, które dopiero wchodzą na rynek, zazwyczaj trzeba wziąć pod uwagę nieco mniej zmiennych niż, gdy tworzy się kreacje dla dużego gracza. Taka firma ma wiele kluczowych aspektów, które musi wziąć pod uwagę. Wiele badań, opinii, innych produktów dobrze znanych klientom. To wszystko trzeba dobrze przemyśleć podczas projektowania
Muszę Ci się do czegoś przyznać. Tak naprawdę, to trochę Cię okłamałem. Nie ma górnego budżetu. Te dwadzieścia tysięcy można bez problemu przekroczyć, a nawet kilkukrotnie pomnożyć. W jaki sposób? Druk “proofa” na aluminiowej puszce (koszt kilku tysięcy złotych). Key visual. Brand book opisujący wszelkie możliwe opakowania: poziome, pionowe, blistry, koperty, opakowania zbiorcze, owijki paletowe, katalog produktów, packshoty i zdjęcia komponowane. Projekty POSów. Można tak ciągnąć w nieskończoność.
Najważniejsze, co powinniśmy wiedzieć, to fakt, że cena projektu opakowania w większości przypadków określa także jego jakość. Jeśli więc postanowimy skusić się na najtańszą możliwą opcję, miejmy świadomość, że nie sposób wymagać wysokiej jakości, terminowości i możliwości nanoszenia wielu poprawek. Tego po prostu nie dostaniesz w najniższej opcji cenowej. Oczywiście nie znaczy to także, że wydając pięcio- czy sześciocyfrowe kwoty gwarantujesz sobie najlepsze opakowanie na rynku, które samo w sobie pozwoli nam rozłożyć konkurencję na łopatki i zagarnąć dla siebie cały rynek. To tak nie działa.
Dopasuj budżet do oczekiwań i wymagań, a na pewno łatwiej nam będzie o “dowiezienie” satysfakcjonującego rezultatu. Jeśli wiesz, że trudno Cię zadowolić, bo wymagasz wysokiego stopnia dopracowania projektów, wysokiej jakości kreacji, krótkiego czasu reakcji – to nie szukaj budżetowej ceny, bo tylko stracisz czas i pieniądze.
PS. jeśli przemknęło Ci przez myśl, że kilka tysięcy za projekt opakowania to dużo, to pomyśl o tym inaczej. Ile płacisz za godzinę mycia Twojego samochodu? 130 zł? Szkolenie pracownika myjni trwa znaczniej krócej, niż szkolenie projektanta. Dobry projektant musi mieć lata doświadczenia za sobą, znajomość rynku, nieustannie rozwijać się i uczyć. Jest to niezbędne po to, by taki ktoś nie eksperymentował na Twoim projekcie i nie zdobywał szlifów dopiero na Tobie. Pamiętaj, że druk dobrego i złego projektu kosztuje tyle samo. Ale produkty w nieciekawych opakowaniach po prostu się nie sprzedają. Szukając więc zbyt dużych oszczędności na projekcie prędzej czy później trafisz na klepane, rozpadające się cinquecento. Czy aby na pewno warto?
Jeśli chcesz wiedzieć ile będzie kosztować Twój projekt opakowania, to po prostu napisz do nas! Mail: kontakt@kolkoikrzyzyk.pl albo zadzwoń: +48 531 622 899
Jest takie słynne porównanie dotyczące ogólnego podawania wycen projektów graficznych.
Ile kosztuje projekt opakowania? 10% ceny samochodu.
Jeśli więc kogoś interesuje zdezelowane cinquecento ze złomu, może również spokojnie liczyć na znalezienie “projektanta”, który zdecyduje się zaprojektować opakowanie za 100-200 zł. Jeśli jednak interesuje go wysoka jakość i niezawodność, która sprawdzi się na długim dystansie i w każdych warunkach, to musisz mieć świadomość, że będzie to kosztować znacznie więcej. Nie kupisz w tej sytuacji cinquecento, bo ono zwyczajnie się rozpadnie.
Określ swój budżet
Możesz samemu określić budżet, gdy zgłaszasz się do agencji reklamowej, lub możesz dokładnie opisać swoje wymagania i poprosić o wycenę. Pierwsza opcja jest mało popularna, ale ma ona taki plus, że od razu gramy w otwarte karty z potencjalnymi kontrahentami i odsiewamy natychmiast firmy, dla których dany budżet jest zbyt mały lub też zbyt duży.Takie podejście oszczędza czas obu stron.
Czekaj, czekaj. Jak to ZBYT DUŻY BUDŻET?! Ktoś może uznać, że chcę mu zapłacić za dużo?! Tak, takie sytuacje również się zdarzają. Kilkukrotnie większy budżet niż przy innych projektach oznaczać może znacznie większą skalę trudność zadania, co z kolei budzi w wielu studiach graficznych ostrożność lub wręcz zniechęca do podjęcia zlecenia, które ich kompletnie przerasta. I to też jest ok. Lepiej się nie zabierać za coś, czego nie dowieziesz, niż naobiecywać a potem rozczarować.
Twoje zlecenie wbrew pozorom może być zrealizowane tylko przez niektóre firmy. Duże agencje reklamowe nawet nie spojrzą na projekt pojedynczej etykiety dla małej firmy dopiero wchodzącej na rynek. Małe jednoosobowe studio graficzne z pewnością nie podoła rozpisanej na kilkadziesiąt produktów linii opakowań dla lidera rynku. Zabraknie im doświadczenia i nie wyrobią się w terminie.
Poproś o wycenę
Jeśli jednak nie chcesz ujawniać nikomu swojego budżetu, opisz dokładnie agencji reklamowej swoje wymagania i oczekiwania. Jeśli masz z tym trudności – poproś ich o brief projektowy. W ten sposób otrzymasz gotowy formularz do wypełnienia, gdzie znajdą się podstawowe pytania dotyczące projektu. Dzięki przesłaniu kompletu informacji, dowiesz się ile kosztuje projekt opakowania przygotowanego specjalnie według Twoich wymagań.
Jeśli chcesz otrzymać bazowy brief, który pomoże Ci przygotować odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z Twoim projektem, to napisz do nas: kontakt@kolkoikrzyzyk.pl lub zadzwoń: +48 531 622 899.
Dobra, dobra. Ile to kosztuje?
Podam Ci widełki dla sensownego projektu. 3 000 – 30 000 zł. Tak, wiem, to dość spory rozstrzał. To, w której części widełek znajdzie się Twój projekt zależy od wielu rzeczy. Od czego konkretnie?
– czy chcesz zamówić opakowanie czy etykietę? A może opakowanie z etykietą i blistrem? – czy masz już jakąś sensowną komunikację wizualną, do której można się podpiąć? – czy jest to pojedyncze opakowanie (tzw. standalone), czy początek serii? W tym drugim przypadku trzeba wziąć pod uwagę różne zmienne – czy masz już logo produktu i nazwę, czy je również trzeba zaprojektować? – cena projektu opakowania zależy także od branży w jakiej się poruszasz. Niektóre branże z zasady wymagają więcej pracy i wysiłku niż inne – cena za projekt opakowania zależy również od wielkości Twojej firmy. Projektując opakowania dla mniejszych podmiotów, które dopiero wchodzą na rynek, zazwyczaj trzeba wziąć pod uwagę nieco mniej zmiennych niż, gdy tworzy się kreacje dla dużego gracza. Taka firma ma wiele kluczowych aspektów, które musi wziąć pod uwagę. Wiele badań, opinii, innych produktów dobrze znanych klientom. To wszystko trzeba dobrze przemyśleć podczas projektowania
Muszę Ci się do czegoś przyznać. Tak naprawdę, to trochę Cię okłamałem. Nie ma górnego budżetu. Te dwadzieścia tysięcy można bez problemu przekroczyć, a nawet kilkukrotnie pomnożyć. W jaki sposób? Druk “proofa” na aluminiowej puszce (koszt kilku tysięcy złotych). Key visual. Brand book opisujący wszelkie możliwe opakowania: poziome, pionowe, blistry, koperty, opakowania zbiorcze, owijki paletowe, katalog produktów, packshoty i zdjęcia komponowane. Projekty POSów. Można tak ciągnąć w nieskończoność.
Cena czy jakość?
Najważniejsze, co powinniśmy wiedzieć, to fakt, że cena projektu opakowania w większości przypadków określa także jego jakość. Jeśli więc postanowimy skusić się na najtańszą możliwą opcję, miejmy świadomość, że nie sposób wymagać wysokiej jakości, terminowości i możliwości nanoszenia wielu poprawek. Tego po prostu nie dostaniesz w najniższej opcji cenowej. Oczywiście nie znaczy to także, że wydając pięcio- czy sześciocyfrowe kwoty gwarantujesz sobie najlepsze opakowanie na rynku, które samo w sobie pozwoli nam rozłożyć konkurencję na łopatki i zagarnąć dla siebie cały rynek. To tak nie działa.
Dopasuj budżet do oczekiwań i wymagań, a na pewno łatwiej nam będzie o “dowiezienie” satysfakcjonującego rezultatu. Jeśli wiesz, że trudno Cię zadowolić, bo wymagasz wysokiego stopnia dopracowania projektów, wysokiej jakości kreacji, krótkiego czasu reakcji – to nie szukaj budżetowej ceny, bo tylko stracisz czas i pieniądze.
Powodzenia!
PS. jeśli przemknęło Ci przez myśl, że kilka tysięcy za projekt opakowania to dużo, to pomyśl o tym inaczej. Ile płacisz za godzinę mycia Twojego samochodu? 130 zł? Szkolenie pracownika myjni trwa znaczniej krócej, niż szkolenie projektanta. Dobry projektant musi mieć lata doświadczenia za sobą, znajomość rynku, nieustannie rozwijać się i uczyć. Jest to niezbędne po to, by taki ktoś nie eksperymentował na Twoim projekcie i nie zdobywał szlifów dopiero na Tobie. Pamiętaj, że druk dobrego i złego projektu kosztuje tyle samo. Ale produkty w nieciekawych opakowaniach po prostu się nie sprzedają. Szukając więc zbyt dużych oszczędności na projekcie prędzej czy później trafisz na klepane, rozpadające się cinquecento. Czy aby na pewno warto?
Jeśli chcesz wiedzieć ile będzie kosztować Twój projekt opakowania, to po prostu napisz do nas! Mail: kontakt@kolkoikrzyzyk.pl albo zadzwoń: +48 531 622 899