Kazbek Peak – projekt etykiety na wino z Gruzji
Zadanie
Podejmując współpracę z importerem win Partner Center nie mieliśmy wielkiego doświadczenia w tworzeniu etykiet alkoholi. Czuliśmy jednak całym sercem, że jest to branża, którą chcemy nie tylko poznać, ale w której będziemy mieć wiele ciekawego do powiedzenia. Powyżej prezentujemy finalny efekt, a w dalszej części wpisu pokazujemy nieco materiałów zza kulis, swoiste case study całego procesu i to jak wyglądają finalne projekty etykiet na wino.
Analiza
Prace zaczęliśmy od przeanalizowania konkurencji – co widać na powyższym podsumowaniu części naszych poszukiwań. Obejrzeliśmy dziesiątki etykiet gruzińskich win i setki etykiet win z innych rejonów. Później zaczęliśmy poznawać historię i specyfikę regionu, by móc zaczepić nasz projekt w tradycji i kulturze Gruzji. Zarówno nam jak i klientowi zależało na tym, by etykieta była związana z Kaukazem. Podchodziliśmy więc do szkiców i koncepcji zarówno od strony historycznej, geograficznej jak i kulturowej. Powyżej widać zestawienie części obecnych na rynku etykiet, które przeanalizowaliśmy i przedyskutowaliśmy ich mocne oraz mniej mocne strony. Dzięki temu wiedzieliśmy już z grubsza, co chcemy osiągnąć w naszych projektach etykiet dla gruzińskiego wina, które jeszcze na tym etapie nie posiadało sprecyzowanej nazwy. Dlatego na ilustracji obok widać przypadkową zbitkę liter 🙂
Proces
W pierwszej kolejności spróbowaliśmy odtworzyć linię gór, czyniąc z niej górną część etykiety, co widać na powyższej ilustracji. Uzupełniliśmy ją złoceniami nawiązującymi do kaukaskich ornamentów i połączyliśmy ze szlachetnym bordowym kolorem. W kolejnej kreacji zdecydowaliśmy się za to na silniejszą ekspozycję ornamentów, czyniąc je kluczowym punktem etykiety. Nazwa została napisana pionowo, by nieco odróżnić wino na półce. Druga grupa wstępnych projektów skupiła się na innym ornamencie, ciemniejszych kolorach i tłoczonych złoceniach. Ostatecznie pojawił się czerwony krzyż św. Jerzego, patrona Gruzji, czyli delikatny akcent, który miał podkreślać pochodzenie wina już na pierwszy rzut. I to właśnie ten projekt został wytypowany jako najciekawszy i zaczęliśmy go dopracowywać.
Detale
czyli jak powstają projekty etykiet na wino
I tak nadszedł czas na szlifowanie detali – co widać powyżej. Rozważyliśmy rozmaite opcje umieszczenia flagi Gruzji, nie tylko jeśli chodzi o miejsce na etykiecie, ale także o sposób jej pokazania. Ostateczny efekt można podziwiać poniżej.
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.