Wróć
02.03.2023
02.03.2023

Opakowanie wystawia na próbę lojalność konsumenta

Ze światowych badań marketerów wynika, że co trzeci konsument przyznaje, iż dokonał zakupu ze względu na przyciągające uwagę opakowanie, a co piąty kupuje produkt, bo podoba mu się jego „okładka”. Skoro decyzja zakupowa zależy w tak dużej mierze od tego „niemego sprzedawcy”, grzechem byłoby nie wykorzystać jego marketingowego i lojalnościowego potencjału. Projektowanie opakowania suplementow diety Detramax Duo

Opakowanie to nośnik wartości marki i o tym powinni pamiętać zarówno projektanci, jak i właściciele brandów przy tworzeniu komunikacji marketingowej przy pomocy opakowań.
– Poprzez spójne i konsekwentne stosowanie wybranych rozwiązań zapadamy w pamięć odbiorców ze swoim komunikatem. Obojętnie czy obierzemy sobie za cel stworzenie marki eko, czy też luksusowej, to odpowiednie opakowanie jest równie ważne jak sam produkt. Nie sprzedamy eko produktów w klasycznych opakowaniach i nie sprzedamy ekskluzywnego produktu w tanim opakowaniu. Packaging musi być ściśle połączone z zawartością oraz z tym, co chcemy komunikować. Musi być zakorzeniony w tożsamości marki i spleciony z jej strategią. Dzięki temu zyskamy dodatkowego sojusznika, kolejną przestrzeń do podkreślania atrybutów naszej marki


– podkreśla Antoni Łuchniak ze studia graficznego Kółko i krzyżyk w artykule Jagi Kolawy.

Artykuł ukazał się czasopiśmie OOH nr 10/2018. Numer archiwalny można pobrać stąd.

Poprzedni artykuł
Opakowanie – ładne czy skuteczne?
Nastepny artykuł
Kolor, eko, a może retro?