JNT – projektowanie etykiet na wino

Przez minione lata we współpracy z firmą JNT zaprojektowaliśmy dziesiątki etykiet dla win. Oto prezentacja części z nich.
Rodzaj projektu:
Etykiety
Branża:
Alkohole

Taranaki Bay

branding alkoholu agencja reklamowa

Taranaki Bay to wino pochodzące wprost z Nowej Zelandii. Wytyczne do projektu etykiety tego wina były od początku jasne – klient potrzebował nowoczesnej kreacji. Z kilku zaproponowanych przez nas nazw wybrał właśnie Taranaki Bay. Zaproponowaliśmy mu do wyboru różne motywy graficzne, z których największą aprobatą cieszyła się muszla. Przygotowaliśmy więc nowoczesny rysunek muszli, nad którą pojawia się delikatny motyw fal, lub tafli oceanu. Całość w zielono-złotych kolorach adekwatnych dla białych win w tej kategorii.


Tasman

tasman projekt etykiety na wino studio graficzne

Tasman to jeden z naszych ulubionych projektów. Prosty, charakterystycznym wyrazisty, nowoczesny. To nowozelandzkie wino tworzyliśmy od podstaw jako brand: wymyśliliśmy nazwę, logo oraz stylistykę. Dzięki nieoczywistej szacie graficznej wino wyróżnia się na półkach i przyciąga wzrok. Gąszcz macek oplata etykietę, jednocześnie pozostają one jednak delikatne i subtelne.


Golden Leaf

projektowanie etykiet na wino golden leaf

Golden Leaf to kalifornijski pewniak. Lekkie, białe wino prosto ze słonecznej Kalifornii. Zależało nam więc na wymyśleniu nazwy i projekcie etykiety, która będzie równie lekka jak samo wino. Dlatego projekt charakteryzuje tak dużo bieli i silna, acz niedominująca typografia. Uzupełniona o atrakcyjną i nienachalną ilustrację. Dzięki pionowemu podziałowi i idącemu pionowo hot stampingowi uzyskaliśmy dość nietypową kompozycję, która wyróżnia to wino spośród konkurencji.


Silent Lamb

projektowanie etykiet na wino warszawa

Silent Lamb to mołdawskie wino, dla którego opracowaliśmy kompletny branding: od wymyślenia nazwy i motywu przewodniego, przez typograficzne logo, aż po projekt etykiety. Zgodnie z prośbą klienta przyświecała nam tutaj prostota na pograniczu nowoczesności i klasyki. Stąd mało elementów graficznych na etykiecie tego wina. Oprócz ilustracji owcy mamy tylko drobne graficzne ozdobniki w postaci kresek. Ale szeryfowe fonty nie pozwalają temu projektowi uciec w nowoczesność. Trzymają go w nieco klasycznych rejonach, co od początku było naszym celem.


Mauve

etykiety na wino portfolio mauve

Projektowanie etykiety na wino Mauve było również kompleksowym procesem. Obejmowało naming, motyw, logo i oczywiście projekt etykiety. Zaglądamy tu do wnętrza hiszpańskiej piwnicy wypełnionej leżakującym winem. Klasyka łączy się tu z nowoczesnością. Mamy bowiem szeryfowe fonty i motyw piwnicy z beczkami, ale jest to przełamane faktem użycia zdjęcia, które nadaje całości ledwo dostrzegalny, nowoczesny sznyt. Dodatkowo podkreślony certyfikatem Bio na froncie etykiety.


Winnica Bagieniec

projektowanie etykiet na wino malopolska

Winnica Bagieniec to polska winnica, która w okolicach 2020 roku wyprodukowała wino na zlecenie JNT. Celem naszego klienta było to, byśmy nawiązali etykietą do miejsca pochodzenia, które jest tak istotne dla większości polskich winnic. Charakterystycznym lokalnym zabytkiem jest zespół dworski, któego początki sięgają XVI wieku. Do dworku na wyspie można się zaś dostać przechodząc przez urokliwy kamienny most. I właśnie ten most wybraliśmy jako motyw przewodni naszej etykiety. Stworzyliśmy do niego oryginalną rycinę, dodaliśmy liternictwo, stylizowany herb i odpowiednie liternictwo. Etykieta została wydrukowana na papierze craftowym o głębokiej fakturze, co tylko podkreśliło oryginalność miejsca pochodzenia i charakter samego wina.


Melora di Sotto

projektowanie etykiet na alkohole wino melora di sotto

Projektowanie etykiet dla win Melora di Sotto obejmowało kompleksowy zakres: wymyślenie nazwy, projekt logo produktu, motywu przewodniego i kreację etykiety. Ta nowoczesna etykieta na włoskie wina charakteryzuje się niemal kompletnym brakiem elementów graficznych. Jej głównym punktem jest typografia – połączenie odręcznych napisów z bezszeryfowymi, nowoczesnymi fontami. Całość opiera się na słowie, bo to ono jest najważniejsze w przypadku tego wina. Jak inaczej opisać jego smak, jeśli nie za pomocą słów?


Seashell

projekt etykiety na wino seashell studio graficzne

Na przestrzeni kilku lat Seashell szukał swojej tożsamości dwukrotnie. Byliśmy obecni przy obu tych procesach, asystując temu projektowi od samych narodzin. Pierwsza wersja Seashella, która trafiła do sklepów w okolicach 2020 roku charakteryzowała się nowoczesną typografią i zdjęciem na etykiecie. Na dole etykiety przechodził zaś pasek koloru, odmienny dla każdego wina. Minimalistyczna paleta kolorów oraz sprytne zastosowanie paska koloru, sprawiły, że muszla na dole etykiety wychodziła poza ramkę, nadając całości nieco trójwymiarowego posmaku.


Seashell Blush

refreshing opakowan studio graficzne

Nowsza odsłona etykiety Seashell Blush to już pełne skupienie na muszli. Te etykiety na wino są jeszcze bardziej minimalistyczne. Typografia nie jest tu uzupełniona nawet najmniejszym zdobieniem, a ilustracja obejmuje tylko muszelkę. W ten sposób podkreślamy świeży charakter samego wina, bez konieczności uciekania się do pisania o tym, że wino ma świeży charakter. Czasem najprostsze środki są najlepsze.


Abalon Shore

projekt etykiety na wino nowozelandzkie Abalon Shore

Abalone Shore to nowozelandzkie wino, dla którego zaprojektowaliśmy nowoczesną etykietę. Mamy na niej wszystko to, co od razu ma przywodzić na myśl wina z Nowego Świata. Nowoczesne liternictwo, nieklasyczną kompozycję, ciekawy zabieg formalny w postaci pionowego paska wydrukowanego za pomocą metalizowanego pantone’u. Na nim zaś nadrukowaliśmy ilustrację muszli, dodatkowo powlekając ją matowym lakierem, dla wzmocnienia kontrastu pomiędzy tymi dwoma elementami.


Nulu Rock

Nulu Rock etykieta na wino studio graficzne kolko i krzyzyk

Kolejnym reprezentantem wina z Nowego Świata jest Nulu Rock. Tym razem projekt etykiety miał skupić się na dużej literze N, w którą wpisaliśmy zarys nowozelandzkiego krajobrazu. Całość dopełnia nieregularny, jakby ręcznie oderwany kształt etykiety i dość nowoczesna typografia. Ilustracja zaś jest poprowadzona w sposób uproszczony, oddający zarazem charakter perspektywy powietrznej. Nawiązuje to do klasycznej techniki malarskiej, mówiącej o tym, że dalej oddalone plany są coraz jaśniejsze, jakby zamglone.


Pukao

etykiety na wino agencja reklamowa portfolio pukao

Pukao to wino z Chile. Stworzony przez nas koncept etykiety obejmował naming, motyw graficzny, ideę i logo produktu. W kwestii typografii postawiliśmy na minimalizm. Zdecydowaliśmy się na niezbyt dużą nazwę produktu. Aby jednak wydobyć ją na pierwszy plan i zwiększyć jej czytelność, daliśmy jej tak zwany oddech. Czyli wokół samej nazwy nie umieszczaliśmy żadnych dodatkowych elementów graficznych. Jeśli zaś chodzi o przekaz wizualny, to naszym zamysłem było pokazanie rzeźb z Wyspy Wielkanocnej. Zarówno tego, co na powierzchni, jak i tego, co pod nią. Dodatkowym smaczkiem jest ilustracja kości znajdujących się pod ziemią. Aby nadać temu jeszcze więcej zaskoczenia, element ten drukowany jest jako złoty hot stamping, a litera O w nazwie szczepu jest zamieniona na czaszkę!


Cantemiri

etykieta na wino cantemiri

Etykieta na wino Cantemiri to klasycznie-nowoczesny koncept dla produktu pochodzącego z Mołdawii. Mamy tu klasyczną rycinę winnicy i klasyczną typografię połączone z nowoczesnym herbem i zdobieniami. Całość z obowiązkową dość dużą flagą kraju pochodzenia, by jasno zakomunikować odbiorcom z jakim regionem mają do czynienia.


Rustaveli Avenue

projekty etykiet na wino warszawa

Rustaveli Avenue to gruzińskie wino, którego motywem przewodnim jest antyczna kamfora. Etykieta ma nieregularny kształt, co pozwala jej się wybić wśród konkurencji. Jej górną część zdobi wyraźna flaga Gruzji, niejako wpadająca do kamfory. Dolna część składa się zaś z trzech pasów kolorów przedzielonych złotym hot stampingiem. Na etykiecie, poza angielskimi napisami, pojawiają się także komunikaty po gruzińsku, co nadaje jej autentyczności i silniej wiąże z miejscem pochodzenia.


Italian Taylor

projektowanie etykiety na wino wloskie

Italian Taylor to włoskie wino nawiązujące do włoskiego sznytu i poczucia klasy. Motywem przewodnim jest tu właśnie krawiectwo. Dlatego nad nazwą produktu, obok napisu Finest Choice pojawia się rycina szpuli nici. A całą etykietę przecina wszyty zamek błyskawiczny, co rewelacyjnie wygląda na czerwonym winie, gdy pasek ten wydaje się być wycięty w etykiecie. Dodajmy do tego druk na czerpanym papierze, tłoczenia i mamy przepis na świetną etykietę.


Calto

projektowanie etykiet na wino wloskie agencja reklamowa

Projektowanie etykiety na wino Calto to był czysta konceptualna przyjemność. Zabawa minimalistycznymi kształtami, jedynie dwa kolory, prosta, ale wyrazista typografia. Czerwony akcent kolorystyczny, połączenie kropek, linii i kształtów. Piękny koncept, ciepło przyjęty przez klienta.

Zróbmy razem coś dobrego!

Zamów bezpłatną wycenę.

Kontakt

Potrzebujesz projektu etykiety dla swojego wina? Nic prostszego! Napisz do nas, opisz pokrótce założenia, pożądaną stylistykę i swoje potrzeby. Skontaktujemy się z Tobą i ustalimy w jaki sposób możemy Ci pomóc!

    Podobne projekty

    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/04/tasman-projekt-etykiety-na-wino-studio-graficzne.jpg

    JNT – projektowanie etykiet na wino

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/107-kazbek-projektowanie-etykiet-na-wino.jpg

    Kazbek Peak – projekt etykiety na wino z Gruzji

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/03/winnica-celtica-polskie-etykiety-na-wino.jpg

    Projektowanie etykiet na wino Sabat – Winnica Celtica

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/wino-buen-aire-branding-produktu.jpg

    Projektowanie etykiet wina argentyńskie

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt