Klient: Browar Witnica
Ponieważ Browar Witnica zaczął otrzymywać coraz więcej sygnałów od swoich klientów, że ich dotychczasowe etykiety są niemodne i przestarzałe, postanowił poszukać rozwiązania tej sytuacji. Tak narodził się pomysł odświeżenia dotychczasowych etykiet piwa Lubuskie.
Jako najbliższą konkurencję określono głównie podobnej wielkości browary regionalne, które z czasem zaczynają zdobywać szerszą popularność i stają się coraz większymi graczami na rynku.
Projektowanie etykiet na piwo to dziedzina pozwalająca na dużą dawkę dizajnerskiego szaleństwa. Od pierwszego kontaktu z tym projektem chcieliśmy stworzyć projekt odważny, ciekawy i atrakcyjny. Pamiętaliśmy jednak o tym, że nie jest to typowe kraftowe piwo, więc i etykiety muszą swoją stylistyką nawiązywać do nieco bardziej klasycznych wzorów. A ponieważ Browar Witnica istnieje już od 1848 roku, postanowiliśmy wykorzystać motyw graficzny samego browaru jako jeden z elementów nowej etykiety.
W miejsce dotychczasowych chaotycznych i niespójnych działań zaproponowaliśmy spójność i rytm obecne we wszystkich nowych etykietach. Centralnym punktem projektu jest nazwa Lubuskie, zawsze znajdująca się w tym samym miejscu, zawsze tej samej wielkości. Dzięki temu Browar będzie mógł w końcu budować świadomość marki w oczach swoich obecnych oraz przyszłych klientów. Zaproponowaliśmy również stałe miejsce na logo Browaru.
Na każdej etykiecie za pomocą tekstów, kolorów i ilustracji dokonaliśmy rozróżnienia poszczególnych gatunków bądź smaków. Efektem końcowym jest spójna seria etykiet, które nawzajem się wspierają i znacznie podnoszą rozpoznawalność marki.