Barmańska – odświeżenie etykiet

Barmańska to marka o uznanej renomie wśród młodych konsumentów alkoholu. Ma swoje oddane grono odbiorców, którzy z przyjemnością po nią sięgają. W 2018 Marka stanęła przed dużym wyzwaniem: jak sprawić by klienci z wiekiem nie “wyrastali” z tego produktu?
Rodzaj projektu:
Branding produktu
Etykiety
Branża:
Alkohole

Dotychczasowa grupa docelowa to uczniowie ostatnich klas szkół średnich i studenci pierwszych lat. Zauważono jednak zmniejszającą się z wiekiem popularność Barmańskiej wśród studentów starszych lat i osób starszych. Zaczęto się jednak zastanawiać co zrobić, by po ukończeniu studiów klienci nie zmieniali swoich przyzwyczajeń i pozostawali przy Barmańskiej.

Alkohole w sklepie Barmanska

Punkt wyjścia

Aby znaleźć rozwiązanie trzeba najpierw dobrze zrozumieć problem. Jaki był powód zmiany nawyków zakupowych klientów, pojawiającej się wraz z wiekiem? Zaczęto poszukiwania. Czy to kwestia zmieniającego się gustu? Badania konsumenckie wykazały, że nie. Smak w pełni odpowiadał respondentom. Czy to kwestia zmieniających się przyzwyczajeń? Czy z wiekiem konsumenci Barmańskiej zwracali się ku piwom i winom, porzucając wódki smakowe i gotowe drinki? Też nie. Spożycie tego typu alkoholi pozostawało na bardzo podobnym poziomie wśród badanych. Może więc to kwestia nie za wysokiej, lecz za niskiej zawartości alkoholu? Znowu pudło. W końcu udało się zdefiniować problem.

Refreshing etykiet Barmanska

Problem

Klienci kojarzą spożywany alkohol z konkretnym czasem w swoim życiu. Dotyczy to zwłaszcza alkoholi spożywanych w młodości. Dlatego potem niejako wyrastają z tego trunku. Nie dlatego, że coś im nie odpowiada, lecz dlatego, że zmienili postrzeganie samych siebie. Jednak są przecież pewne marki, które towarzyszą nam na różnych etapach życia. Jak udaje im się to osiągnąć? Przez odpowiednie pozycjonowanie brandu. Przez używanie właściwych komunikatów i posługiwanie się konkretnym językiem wizualnym.

Jak zmienić postrzeganie danego alkoholu? Za pomocą nowych etykiet. Dzięki nim możemy przekazać klientom, że ten produkt będzie im towarzyszył w dalszej zabawie, imprezach, korzystaniu z życia. Zachowując znany smak, będzie przy okazji charakteryzować się estetyką, która pozostanie ciągle na czasie.

Wstepne projekty etykiet Barmanska

Działanie

Mając zdefiniowany problem i wyznaczony punkt końcowy nie pozostało nam nic innego jak stworzyć dobre projekty. Projektowanie etykiet na alkohol wymaga doświadczenia i znajomości branży oraz konkretnej specyfiki produktu. Dzięki odpowiedniemu poznaniu zagadnienia wiedzieliśmy po czym poznamy dobry projekt. Dobry projekt nowej etykiety Barmańskiej będzie:

1. Nowoczesny

2. Czytelny

3. Przemawiający zarówno do dwudziesto- jak i trzydziestolatków

4. Odporny na upływ czasu – czyli nie zdezaktualizuje się zbyt szybko

Przeszliśmy więc do tworzenia kreacji. Pierwsze pomysły szły w bardzo różnych kierunkach. Barman? Owoc? Kieliszek? Sygnet? Herb? Po konsultacjach z klientem zdecydowaliśmy się na owoce, a po dalszym zawężeniu obszaru poszukiwań – na owoce podlane apetycznym splashem.

Jednak zostajemy przy splashu

Musimy tylko wspólnie z klientem zastanowić się jaki ma być dokładnie charakter splasha, jego gęstość i intensywność koloru.

Proces odświeżania etykiety

Większe czy mniejsze kawałki?

refreshing etykiet

Zostajemy przy mniejszych. Czy splash powinien “wisieć w powietrzu” czy być górną częścią przekroju fali?

redesign etykiet

Fala musi mieć pod sobą kolor

Czy owoc ma w nią wpadać, ślizgać się po niej, czy unosić nad nią?

redesign opakowań

Mamy to!

Wracamy do mniejszych kawałków owoców, usuwamy teksty z frontu, powiększamy znak jakości.

Odswiezenie etykiet

Efekt końcowy

10 smaków, 5 pojemności, kilkanaście SKU i ciągle rośnie.

A tak wygląda cała gama

butelek 500 ml.

Barmanska portfolio
Barmanska agencja
Barmańska studio

Liftingowi poddaliśmy nie tylko etykietę lecz także samo logo produktu

dobraliśmy prosty, elegancki, ponadczasowy font, który pozwolił nam zmieścić długą nazwę produktu na wąskiej etykiecie bez utraty jej czytelności

animacja logo
logo barmanska
projektowanie logo produktu
branding produktu
agencja Brandingowa
agencja opakowania

Zróbmy razem coś dobrego!

Zamów bezpłatną wycenę.

Kontakt

Potrzebujesz projektu etykiety dla swojego alkoholu? Nic prostszego! Napisz do nas, opisz pokrótce projekt i swoje potrzeby. Skontaktujemy się z Tobą i ustalimy w jaki sposób możemy Ci pomóc! Branżę alkoholową znamy doskonale i z przyjemnością wprowadzimy Twój produkt na kolejny poziom!

    Podobne projekty

    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/projekty-etykiet-napoje-city-sailor.jpg

    City Sailor – etykiety do miksów koktajlowych

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/el-carlino.jpg

    El Carlino – projekty etykiet na wino

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt
    https://kolkoikrzyzyk.pl/app/uploads/2023/02/dark-marina-branding-alkoholu-key-visual.jpg

    Projektowanie etykiet na wódkę Dark Marina

    Branża:
    Alkohole
    Zobacz projekt