Tropican – opakowania drinków w puszkach
Tropican powstał w całości w naszych głowach. To marka smakowitych drinków, którymi możesz się raczyć w ciepłe dni, gdy chcesz się schłodzić i rozkoszować pięknem letnich dni. Równie dobrze możesz też po nie sięgnąć zimą po to, by przywołać wspomnienia lata. Po prostu uniwersalny produkt!
Linia produktów składa się z 3 drinków: Marakuja+Gin+Tonik, Wódka+Limonka+Ananas, Tequila+Pomarańcza.
Projektowanie drinków w puszkach
Tworząc kreacje, które będą następnie wykorzystane jako nadruk na puszkach, należy pamiętać o ograniczeniach technologicznych.
Nadruk zdjęć na puszkach jest trudny, a efekty końcowe niełatwe do przewidzenia. Dlatego od razu wiedzieliśmy, że musimy operować płaskimi kolorami i ilustracjami. W ten sposób trudność zmieniliśmy w wyzwanie, a wadę nadruku na puszkach zmieniliśmy w zaletę.
Dlatego, że płaskie kolory, bez przejść tonalnych, wychodzą w druku na aluminium przepięknie. Soczyste, nasycone, apetyczne. Uzbrojeni od początku w taką wiedzę, mogliśmy zaplanować umiejscowienie informacji na puszkach. Wygospodarowaliśmy miejsce na nazwę produktu. Zdecydowaliśmy na podzielenie logo produktu na 2 wiersze, dzięki czemu jest bardziej czytelne. Taki zabieg pozwolił nam też na lepszą kompozycję całości.
Każdy drink ma swoją kolorystykę i kompletnie inną ilustrację, ale zadbaliśmy o to, by odpowiednia ekspozycja logo oraz spójna konstrukcja szaty graficznej sprawiły, że całość tworzy spójną i rozpoznawalną linię. Trudno pomylić te drinki z innymi produktami, co jest bardzo dobrą wiadomością w kontekście rozpoznawalności marki.
Autorskie ilustracje i nie tylko
Oprócz autorskich ilustracji całość uzupełniliśmy grafikami promocyjnymi przeznaczonymi do stosowania w mediach społecznościowych, ale także jako np. pocztówki, czy plakaty.
Uzyskaliśmy wakacyjny feeling projektów, lekkość, przewrotność i poczucie dobrej zabawy. Najbardziej dumni jesteśmy z autorskich ilustracji. Dzięki doświadczonym i zdolnym ilustratorom w naszym zespole, nie musieliśmy posiłkować się gotowcami ze stocka. Dzięki temu mamy pewność, że ilustracje, które są tak charakterystycznym elementem puszek Tropican, nie pojawią nigdy na żadnym opakowaniu konkurencji.
Gdy decydujesz się wprowadzić na rynek puszki na napoje projekt graficzny jest jedną z głównych rzeczy, która zdecyduje o ich powodzeniu na runku.