Szampony Bambino – case study


Bambino to marka obecna na polskim rynku od ponad 60 lat.
W świadomości odbiorców jest tradycyjnie kojarzona z produktami dla maluszków. W ostatnich latach marka Bambino poszerzyła swoje portfolio produktowe o nową linię Bambino Rodzina. Dzięki specjalnym formułom, kosmetyki są odpowiednie dla dorosłych i przede wszystkim dla dzieci.
Projektowanie etykiet szamponów Bambino Rodzina rozpoczęliśmy od poznania problemów klienta i stojących przed nim oraz nami wyzwań.


Etykiety szamponów Bambino – główne wyzwanie projektowe
Największym wyzwaniem było stworzenie projektu, który będzie zazębiał się w dwóch najważniejszych punktach:
- Będzie integralną częścią produktów Bambino Rodzina, a jednocześnie…
- …nie będzie wyglądał obco na drogeryjnej półce z szamponami przeznaczonymi nie tylko dla maluszków.
To było niełatwe zadanie, ale wyzwania są tym, co czyni pracę nad brandingiem tak satysfakcjonującą!

Musieliśmy stworzyć projekt, który zachowa tyle elementów wszystkich pozostałych opakowań z serii Rodzina, że będzie z nią łatwo kojarzony. A jednocześnie będzie łatwo rozpoznawalny, jako szampon sam w sobie.

Projekty wstępne:
Od razu wiedzieliśmy, że musimy pokazać delikatne działanie szamponów odpowiednich do codziennej pielęgnacji. Postawiliśmy na to, by design nie był skierowany do konkretnej płci i wieku, ale do wszystkich członków rodziny – dorosłych i dzieci (od 3 r.ż.).
Wiedzieliśmy, że musimy w jakiś sposób pokazać „włos” i kombinację 2 aktywnych składników roślinnych, innych dla każdej wersji.
Na szczęście, mieliśmy przyjemność pracować z klientem, który obdarzył nas dużym zaufaniem.


Po wybraniu projektu wstępnego nastąpiło dopracowanie detali i ustanawianie właściwej hierarchii informacji na etykiecie – tak by nie znosiły się wzajemnie, współgrały ze sobą i jasno komunikowały odbiorcy benefity produktu.
Ważnym elementem, który musieliśmy odpowiednio wybić, była ikona formuły „bez silikonów” – miało być ekologicznie i zgodnie z filozofią marki, czyli czule.
Następnym krokiem było dobranie kodu kolorystycznego, do każdego z szamponów – musiał być zgodny z działaniem substancji aktywnych i nawiązywać do działania poszczególnych produktów: łagodzący, odświeżający, wzmacniający, etc.


Kolory
Pozostało tylko wybrać właściwe kolory dla całego portfolio produktowego.


Rezultat
W efekcie osiągnęliśmy komplet początkowych założeń: opracowaliśmy etykiety spójne z szeroką linią produktów Rodzina, jednocześnie zaś prezentujące się atrakcyjnie jako szampony same w sobie, bez kontekstu całej marki.
Przemyślane kody kolorystyczne i architektura marki zaowocowały spójną linią, oraz kierunkiem wizualnym, który następnie zaczął być nanoszony na kolejne produkty z rodziny Bambino.
Tym ciekawie było patrzeć, jak stworzone przez nas rozwiązania są następnie adaptowane na pozostałe produkty marki Bambino, włącznie z tymi najbardziej ikonicznymi.


Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.
Kontakt
Podobne projekty



