B-Ro | branding spożywczy – projektowanie marki spożywczej
Prawdziwy Hit Sprzedażowy
Gdy masz pomysł na nowy, świetny produkt, to potrzebujesz dla niego równie dobrej prezentacji. Nie tylko opakowania, ale w ogóle całej wizualnej komunikacji brandu. Począwszy od nazwy, przez logo, dobranie odpowiednich środków wyrazu, języka komunikacji a na projektach opakowań skończywszy. B-Ro to marka zdrowych i smacznych przekąsek. Całkowicie roślinnych i wegetariańskich, przyjaznych dla wegan. To naturalne przekąski i smoothies składające się ze starannie wyselekcjonowanych składników. Idealnie sycący partner do ćwiczeń, wypraw, pracy lub szkoły. Dlatego szukając pomysłu na na nazwę zdecydowaliśmy się właśnie na B-Ro. Z jednej strony nawiązując do słowa bro (ang. brat/kumpel), a z drugiej strony będącym skrótem zwrotu Bądź ROślinny – idealnie oddającym charakter brandu.
Branding spożywczy
Dla tak określonego charakteru marki dobraliśmy też właściwy język komunikacji. Matowe wykończenia były dla nas od początku oczywistością. Do tego tekstura papieru pakowego, intensywne kolory dodatkowe i czytelna typografia. Zero zbędnych informacji na froncie opakowania, tylko prosta komunikacja: nazwa brandu, nazwa produktu, podstawowe składniki i informacja o bio-pochodzeniu.
Dzięki temu można błyskawicznie poznać największe zalety produktu, jego główne składniki, przeznaczenie. Pozbywaliśmy się tekstów na froncie aż doszliśmy do najbardziej satysfakcjonującego punktu, w którym nie da się już pozbyć żadnego słowa bez szkody dla czytelności komunikatu. Innymi słowy odchudzaliśmy treści jak tylko się dało. To także idealnie komponuje się z filozofią całego brandu B-Ro, stawiającego na bycie zdrowym i fit.
Nasza praca obejmowała nie tylko projektowanie opakowań batoników i przekąsek, ale także projektowanie etykiet napojów. W tym przypadku – czterech smaków smoothie. Całość dopełnia estetyczna i energetyczna prezentacja produktów na nieidealnych, nierównych, podrapanych tłach, które jednak aż kipią od kolorów i tętnią życiem.
Ważne było bowiem dla nas, by pokazując produkty B-Ro przekazać również filozofię stojącą za tym brandem.
Stąd chropowate tła, które mimo wszystko są niezwykle kolorowe i idealnie komponują się z kolorami obecnymi na samych opakowaniach.
Dodatkowo zaprojektowaliśmy również szereg innych materiałów promocyjno-reklamowych. Nadruk na koszulki, torby oraz akcydensy: koperty, papier firmowy, wizytówki, tuby, torebki i inne.
W ten sposób powstała spójna, charakterystyczna marka, posiadająca własny język wizualny, który idealnie oddaje je charakter i aspiracje. Dzięki temu błyskawicznie uzyskuje kontakt z docelowymi odbiorcami.