Projektowanie gier planszowych – Alexander
Bursztynowa Komnata
Bursztynowa komnata to kolejna gra w pełni naszego autorstwa. Zaprojektowaliśmy tutaj dwustronną, modułową planszę, dzięki której każda rozgrywka jest zupełnie inna. W tę grę może grać od 2 do 6 graczy. Rozgrywka jest tak zaprojektowana, by mogły się nią cieszyć nawet sześciolatki. A z drugiej strony zapewni sporo zabawy także starszym graczom, ponieważ wymaga myślenia i planowania. Tu możesz zapoznać się z szerszym opisem tej gry.
Piraci – Stu braci
Piraci – Stu Braci to towarzyska gra karciana, do której stworzyliśmy zarówno mechanikę, setting jak i szatę graficzną i ilustracje. Innymi słowy – kompleksowy projekt. Gra opiera się na spostrzegawczości i potrafi dostarczyć mnóstwa emocji. Bazuje na mechanice zbliżonej do tego, co znacie z gry Dobble. Tym razem gracze otrzymują do rąk szereg kart. Na kartach zaprezentowane są ilustracje Piratów. Jest to tytułowych „Stu braci”, którzy różnią się od siebie jedną lub kilkoma cechami. Zarostem, nakryciem głowy, kolorem koszulki czy posiadaniem lub brakiem opaski na oko. Zadaniem graczy (w podstawowej wersji gry) jest dokładanie kolejnych kart, które różnią się tylko jedną cechą od karty już wyłożonej. Tutaj możecie sprawdzić szybką tiktokową polecajkę. Gra posiada łącznie 3 warianty rozgrywki, każdy z nich zaś mocno odmienia oblicze gry i sprawia, że zabawa jest jeszcze większa.
Potwory i stwory
Potwory i Stwory to kolejna gra karciana opierająca się na mechanice wymagającej spostrzegawczości. Nasza praca obejmowała wymyślenie mechaniki, nazwy, projekt graficzny opakowania, ilustracje kart do gry, kompletną treść instrukcji oraz przygotowanie całości do druku. Jeśli chcecie przeczytać recenzję, to zapraszamy tutaj.
Lombard – gra planszowa
Gra planszowa Lombard. Życie pod zastaw to jedna z wielu gier licencyjnych, które zaprojektowaliśmy. Opierając się o licencję udzieloną przez TV Puls, opracowaliśmy grę związaną merytorycznie oraz pod względem mechaniki, z ich hitowym serialem Lombard. Emitowany od września 2017 roku serial z gatunku paradokumentu podbił serca widzów. Gdy więc powierzono nam przygotowanie gry w tym świecie – stanęło przed nami nie lada wyzwanie. Opracowaliśmy mechanikę opartą na sprzedawaniu i kupowaniu, wprowadzając do niej urozmaicenia w postaci ukrytych wad (lub zalet przedmiotów), w nawiązaniu do języka serialu zwanych atutami lub felerami.
W grze występują znane z serialu postaci, a zabawa skupia się na rywalizacji o to, kto zostanie najlepszym sprzedawcą Lombardu. Całość okrasiliśmy mnóstwem zabawnych przedmiotów, które mogą stać się przedmiotem transakcji. Jest to kolejne nawiązanie do serialu, możemy bowiem handlować takimi przedmiotami jak Śpiewająca Ryba, Złoty Parasol, czy Elektryczny Widelec. Gra podbiła serca graczy, a wiele jej recenzji możecie przeczytać tutaj, tutaj, tutaj czy tutaj.
Opowieści dziwnej treści
Opowieści Dziwnej Treści to gra, której mechanika jest wzorowana na układaniu historii nawiązującej do piktogramów widocznych na kościach do gry. Taki rodzaj rozgrywki pobudza wyobraźnię graczy, poszerza ich zdolności językowe i zmusza do szukania kreatywnych rozwiązań. Aby urozmaicić rozgrywkę, w grę wpletliśmy specjalne karty, które zawierają tytuły znanych filmów i książek. Bazując na piktogramach widocznych na wyrzuconych kościach, gracze muszą opowiedzieć fabułę tych dzieł w taki sposób, by w swą opowieść wpleść przedmioty widoczne na kościach. Grafika opakowania została przygotowana tak by była stylizowana na magiczną księgę, z której wyłania się smocza łapa. A wraz z tą łapą przychodzą niesamowite przygody i zabawa. Możecie też sprawdzić ciepłe recenzje, np. tutaj lub tutaj.
Czarna Owca
Czarna owca to gra karciana, dla której opracowaliśmy wszystko – począwszy od mechaniki, przez pomysł na tematykę, autorskie ilustracje, karty, treść instrukcji, pliki do druku aż po wizualizację końcowego pudełka a nawet późniejsze materiały reklamowe. Na wczesnym etapie prac nad grą rozważaliśmy różne motywy: roboty, gotowanie, odkrywców, potwory. Ale najtrafniejsze wydawały się właśnie owce. Wśród których nie tylko grasują wilki, ale czasem trafia się również tytułowa Czarna Owca. Gra spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem na rynku, a opis rozgrywki możecie znaleźć na youtubie.
E-Motionz
Czasem zdarza się, że klienci przynoszą do nas opracowaną przez siebie mechanikę, do której my musimy dopasować szatę graficzną, ilustracje, karty, nadruki, wykrojniki i treść instrukcji. Tak właśnie było w przypadku E-Motionz. Gry dla całej rodziny, której szybka rozgrywka obudzi mnóstwo emocji w każdym z Was. Gra polega na rzucaniu kośćmi w celu jak najszybszego uzyskania kombinacji podanej na karcie. Od gracza zależy, jak szybko wyrzuci pożądany wynik, jak duże ryzyko jest gotów podjąć i jak bardzo jest spostrzegawczy. Emocje gwarantowane. Recenzje zresztą są entuzjastyczne, o czym możecie przekonać się, czytając jedną z nich.
Słowianie
Projektowanie gry planszowej Słowianie obejmowało pełen komplet działań: od mechaniki, przez grafikę gry planszowej, aż po jej wizualizację i reklamy prasowe oraz internetowe. Naszym celem było stworzenie ciekawej, nieco wymagającej, ale nieprzesadnie skomplikowanej gry osadzonej w klimatach starosłowiańskich. Gracze wcielają się w budowniczych, których celem jest zbudowanie jak największej ilości budowli – od zwykłej chaty, przez kuźnie aż po świątynie. Zadbaliśmy o zbalansowaną mechanikę, pozwalającą każdemu cieszyć się z gry. Pod tym linkiem możecie przeczytać pełną recenzję, poniżej zaś jej wycinek:
„Słowianie to wciągająca, kolorowa, zachęcająca do myślenia strategicznego i planowania najlepszej na dany moment drogi do zwycięstwa. Zasady zostały przemyślane, aby zoptymalizować szanse na rozgrywkę pełną skupienia, rozważnego postępowania i wielu pozytywnych emocji.”
Gorący Ziemniak
To jedna z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się polskich gier planszowych. Klasa sama w sobie. Gra której poświęciliśmy osobny wpis w naszym portfolio. Powstało szereg wersji Gorącego Ziemniaka, ponieważ jego formuła umożliwia niemal nieograniczone rozbudowywanie franczyzy. Tworzyliśmy już wersje na rynek angielski, amerykański, niemiecki, litewski, czeski, gruziński, południowoafrykański, szwedzki, węgierski, łotewski, duński. Edycje familijne, imprezowe, kieszonkowe, podróżne, dla dzieci, dla poszczególnych sieci handlowych.
Ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy to wynik, o którym większość tytułów może co najwyżej pomarzyć. Tym bardziej cieszy nas to, że jest to nasz autorski projekt gry planszowej. Powstała ona początku do końca w naszych głowach.
Pantomima
Pantonima to fantastyczna wariacja na temat kalamburów. Od zwykłych kalamburów różnią ją rozmaite modyfikatory rozgrywki, dzięki którym Pokazujący może czasem wydawać z siebie dźwięki, albo cała drużyna pokazuje naraz hasło, a jeden z graczy musi je odgadnąć, lub też jeden gracz używa drugiego jak marionetki, za pomocą której stara się pokazać hasło. Grę wyróżnia minimalistyczna grafika i setki ciekawych haseł do pokazania. Całość została wydawana w pudełku o bardzo wysokiej jakości, zawiera drewniane znaczniki i aż 150 kart. Pod tym linkiem możecie przeczytać jedną z wielu recenzji.
Po Duszki
Po Duszki to planszowa wariacja na temat znanych z telefonów gier typu „połącz 3”, z których najbardziej znana jest np. Candy Crush. Zadaniem graczy jest takie przesuwanie kostek do gry, by połączyć ze sobą 3 duszki tego samego koloru. Jeśli przy okazji wywołają reakcję łańcuchową, to tym lepiej dla nich!
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.