Pestila – katalog produktów
Projektowanie katalogu produktów Pestila – założenia projektu
Pestila to polski producent środków ochrony roślin. Firma zgłosiła się do nas ze złożonym zadaniem. Mieliśmy przygotować katalog ich produktów. Problemy były dwa: krótki czas realizacji oraz stworzenie czytelnego projektu, który będzie atrakcyjny wizualnie, ale precyzyjnie pokaże wszystkie najważniejsze cechy produktów.
Ponieważ pracowaliśmy w bardzo napiętym harmonogramie, nie było miejsca na dłuższe poszukiwania i testowanie różnych rozwiązań jeśli chodzi o layout katalogu. Musieliśmy od razu zaprezentować przemyślane i funkcjonalne rozwiązanie. Tworząc pierwszą rozkładówkę musieliśmy od razu przewidzieć jakie problemy mogą wystąpić na dalszych stronach katalogu i nie dopuścić do tego, by opóźniły one prace nad oddaniem projektu do druku.
Wyzwanie
Drugim problemem było to, że każdy produkt się nieco od siebie różni jeśli chodzi o zastosowanie. Mamy bowiem herbicydy, fungicydy, regulatory wzrostu i rozwoju. Powstało więc pytanie jak zachować spójność, a jednocześnie pokazać różnice między nimi?
Tego typu produkty charakteryzuje bowiem duża ilość wymaganych prawnie treści, które muszą się znaleźć w katalogu. To z kolei owocuje efektem „ściany tekstu”, gdy odbiorca jest zasypany tak dużą ilością informacji, że nie jest w stanie ich wszystkich przeczytać. A tym bardziej nie potrafi w tym natłoku tekstu znaleźć tego, co jest dla niego naprawdę ważne.
W związku z tym, że produkty mają różne działanie, nie mogliśmy stworzyć jednego stałego gridu czy tabeli, w której pokazujemy cechy produktów. Bo każde SKU ma inny zakres działania i poszczególne sekcje tekstu mają kompletnie różne długości. Musieliśmy więc stworzyć elastyczny, a zarazem spójny system prezentowania treści.
Kreacja
Ze względu na specyfikę produktów i ich wyspecjalizowane opisy, które zawierały informacje niezbędne dla odbiorców, musieliśmy zaproponować ciekawy i interesujący sposób prezentacji. Takie wyzwanie wymagało indywidualnego podejścia do każdej rozkładówki. Wysiłek się opłacił, bowiem dzięki temu zamiast ściany tekstu, uzyskaliśmy atrakcyjną formę wizualną, która nie przyćmiła treści.
Efekt końcowy
Dzięki prostym środkom wyrazu, spójnej kolorystyce oraz eleganckiej i minimalistycznej typografii stworzyliśmy katalog, który jest spójny, przejrzysty i co najważniejsze – czytelny dla klienta oraz handlowców.
Dodatkowym smaczkiem są nowoczesne piktogramy, które są wizualnymi kontrapunktami i zaznaczają ważniejsze teksty. Ważnym elementem katalogu są odpowiednio dobrane zdjęcia roślin – tworzą harmonijne tło dla packshotów, doskonale dopełniając treść poszczególnych rozkładówek.
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.