Nata – etykiety na napoje gazowane
Wyzwanie
Firma Nata Minerale przyszła do nas będąc w trakcie rewitalizacji swojego portfolio i odświeżania szaty napojów gazowanych. Poprosili nas o projekt etykiet dla tzw. klasyków: Coli, Tonicu, Oranżady i napoju cytrusowego Cit.
Rynek napojów gazowanych przeżywał ostatnio wiele trudności. Ceny surowców poszybowały w górę, a życie producentów dodatkowo utrudnia tzw. podatek cukrowy. Wszystko to powoduje jeszcze większą presję konkurencji oraz klientów. Dla producentów oznacza to konieczność przekonania odbiorców, że powinni wydać pieniądze właśnie na ten produkt, a nie inny.
Rozwiązanie
Niska czytelność nazwy produktu została przez nas wskazana jako najsłabszy punkt dotychczasowych etykiet. Na napojach dominowało duże logo Nata, ale sprawiało to, że na dopisek określający smak w zasadzie nie pozostawało już miejsce. Postanowiliśmy to zmienić.
Drugim wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego fontu, który umożliwi nam czytelne zapisanie zarówno krótkiej nazwy CIT jak i nazwy tak długiej jak ORANŻADA.
Proces
Jednym z wielu problemów na jakie napotykamy projektując etykiety na napoje butelkowane jest niewystarczające pole pozostawione na naklejenie etykiety. Jest to spowodowane dążeniem producentów i projektantów butelek do uzyskania ciekawej i nietypowej formy. Niestety takie podejście znacznie utrudnia projektowanie etykiet.
Na szczęście Nata zdecydowała się na zmianę butelek, co dało nam o wiele większe pole dla projektu. A duże pole etykietowej jest korzystne dla producentów, ponieważ pozwala im na lepsze wykorzystanie przestrzeni na półkach sklepowych.
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.