Opakowania produktów wege
Projektowanie graficzne opakowań dla produktów wege jest zawsze ciekawą podróżą. Zwłaszcza teraz, gdy producenci coraz częściej odchodzą od klasycznego wizerunku, który przez długi czas dominował wygląd produktów bezmięsnych. Przez wiele lat na tym rynku panowała wizualna stagnacja. Wszystko było szaro-brązowe, mało wyraziste, nieśmiałe, nierzucające się w oczy.
Na szczęście rośnie popularność produktów bezmięsnych. Kiedyś wydawało się, że wegetariański pasztet lub kiełbaskę może zjeść tylko wegetarianin. Obecnie warzywna pasta kanapkowa, czy wegetariańskie kabanosy coraz częściej pojawiają się na stołach osób jedzących także mięso.
Pozycjonowanie produktów spożywczych
Pozycjonowanie produktów spożywczych jako adresowanych nie tylko do wegetarian pozwoliło na opracowanie innej komunikacji. Bardziej istotne staje się podkreślenie atrakcyjnego smaku produktu. Kolejną istotną cechą jest też roślinne pochodzenie użytych składników.
Jeśli to tylko możliwe, podkreślamy także fakt, że opakowanie pochodzi z surowców pozyskanych z recyklingu. Każdy z tych komunikatów jest istotny dla grupy docelowej, warto więc pamiętać by mówić do swoich klientów o tym, co ich interesuje.
Projektowanie opakowań wege
Tworząc markę Zielone Smaki przyświecał nam właśnie taki zamysł – by zaprojektować opakowania ciekawe, inne od szarzyzny, która wiele lat charakteryzowała produkty bezmięsne. Stąd w ogóle pomysł na nazwę, która odnosi się zarówno do bezmięsnych składników jak i ich wysokiej jakości, a co za tym idzie świetnego smaku. Duża, dobrze widoczna nazwa produktu pozwoli na łatwe odnalezienie go na półce. Apetyczne, aranżowane zdjęcia produktów zachęcają do spróbowania i pobudzają zmysły. Aż czuć w ustach ten kuszący smak…