Delikatesowy – branding produktu
Nowy gracz na scenie olejów
Diamen to firma, która od lat zajmuje się importem i dystrybucją olejów roślinnych. Naturalną koleją rzeczy było to, że firma w końcu zdecyduje się podbić rynek detaliczny.
Pomogliśmy jej wystartować z własnym produktem. A trzeba przyznać, że nie jest to wcale łatwy rynek, bo jest tu już wielu graczy o ugruntowanej pozycji. Jednak wiele lat doświadczeń zaowocowało naprawdę udanym startem i poszerzającym się gronem klientów.
Wyzwanie
Prace rozpoczęliśmy od rozpoznania rynku. Następnie przeszliśmy do namingu, gdzie napotkaliśmy pierwszą przeszkodę. Wiele olejów dostępnych na rynku ma nazwy związane z regionem pochodzenia: Kujawski, Wielkopolski, Beskidzki itd. W naszym przypadku taka nazwa nie była możliwa, ponieważ nasz olej pochodzi z różnych miejsc, a nie z jednego konkretnego regionu.
Musieliśmy więc zmienić obszar poszukiwania i stworzyć zupełnie inną nazwę. Przed omówieniem nazw z klientem każdą z nich sprawdziliśmy pod kątem jej dostępności w Urzędzie Patentowym RP, ale także w google. Dzięki temu uniknęlismy sytuacji, gdy jakaś nazwa nie jest zastrzeżona, ale funkcjonuje już na rynku i nie ma sensu jej powielać.
Finalnie klient wybierał z 12 nazw. Po długim namyśle padło na nazwę Delikatesowy. Mogliśmy więc przejść do kreacji etykiet i logo.
Projekt etykiety
Marka od początku była pozycjonowana jako masowa. Olej rzepakowy i słonecznikowy nie są produktami przesadnie wyrafinowanymi. Nie chcieliśmy więc wymyślać koła na nowo, czy dorabiać filozofii tam, gdzie jej nie potrzeba. To są produkty mocno użytkowe, liczy się przede wszystkim ich dobra jakość.
Naszym zadaniem było więc stworzenie brandu dla każdego. Wiedzieliśmy od początku, że nie planujemy wprowadzać na rynek rewolucyjnego gracza. Chodziło o stworzenie produktu, który będzie trochę sprawiać wrażenie, jakby istniał na rynku od zawsze.
Opracowaliśmy szereg kreacji, z których zaprezentowaliśmy pięć. Z nich klient wybrał jedną, która uwzględniała wykorzystanie przezroczystości folii, dzięki czemu w swojej górnej części etykieta płynnie przechodzi w butelkę.
Głównym elementem etykiety jest plansza z logo produktu i jego najważniejszymi polami zastosowań. W tle zaś najważniejsze są kwiaty rzepaku i słoneczników.
Projekt landing page
Same etykiety to nie wszystko. By zbudować wiarygodny wizerunek produktu dla partnerów biznesowych konieczne było także zaprojektowanie i wdrożenie landing page w trzech wersjach językowych. Zaprojektowaliśmy całą strukturę strony, slogany, zajęliśmy się też copywritingiem modyfikując treści przygotowane przez klienta i proponując także swoje.
Zajęliśmy się także opieką nad tłumaczeniami na język angielski i niemiecki, a następnie wdrożyliśmy całą stronę za pośrednictwem Webflow.
Etykiety na wersje pięciolitrowe
Pięciolitrowe butelki oleju to popularny w Polsce produkt. Polska kuchnia składa się z wielu smażonych dań, a pięciolitrowe butelki oznaczają zarówno oszczędność pieniędzy jak i czasu, którego nie trzeba przeznaczać na podróż do sklepu celem uzupełnienia zapasów. Dlatego opracowaliśmy także etykiety dla dużej pojemności.
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.