Inne, bo… roślinne. Opakowanie produktów wegetariańskich
Producenci tworząc produkty wegetariańskie za cel stawiają sobie utrzymanie najwyższego smaku produktów, by skusić zarówno osoby jedzące mięso, jak i wegetarian.
Od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy uzyskać wyglądu typowego dla opakowań wege: gdzie przez lata dominowały brązy, zielenie i mało apetyczne zdjęcia. Naszą konkurencją były tradycyjne pasztety, a roślinne pochodzenie opracowywanych przez nas produktów było jedynie JEDNĄ Z KILKU cech. Najważniejsza była ich smakowitość i to ją postanowiliśmy podkreślić. A w drugiej kolejności pokazywaliśmy jak zdrowy to produkt – bez glutenu, glutaminianu i innych niepożądanych składników.
Produkty bezmięsne nie są już adresowane tylko do wegetarian, ale także osób jedzących mięso, lecz urozmaicających swoją dietę coraz większą ilością produktów pochodzenia roślinnego. Dlatego tak istotne jest posiadanie opakowań komunikujących nie tylko wege zalety, ale kładących nacisk na pyszny smak. Projektowanie opakowań wege pasztetów było więc spełnianiem precyzyjnych założeń ustalonych wspólnie z klientem.
Branding produktów spożywczych
Prace nad brandem Inne, bo roślinne… rozpoczęliśmy od wymyślenia nazwy. Szukaliśmy czegoś ciekawego, niebanalnego, a jednocześnie jasno komunikującego z czym odbiorcy mają do czynienia. Tak powstała nazwa, do której opracowaliśmy smaczne opakowania pasztetów roślinnych – bo to one są pierwszym produktami pod nowym brandem. We współpracy z klientem wybór padł na tacki z opakowaniem w formie wsuwanego rękawa. Takie rozwiązanie umożliwiło nam pokazanie produktu na półce sklepowej i zachęcenie klientów nie tyko ładnymi zdjęciami ale samym apetycznym wyglądem pasztetu.
Projektowanie opakowań spożywczych
Dużym wyzwaniem było odpowiednie uporządkowanie dużej ilości komunikatów na froncie opakowania. Kluczowe było podkreślenie jak duży nacisk jest położony na smak produktu, który nie zawiera mięsa. Ale oprócz tego musieliśmy wyeksponować jeszcze wiele innych treści. Stworzyliśmy więc kompozycję, która umożliwiała pokazanie tych wszystkich tekstów bez wrażenia chaosu. U góry opakowania umieściliśmy logo brandu, poniżej znalazła się apetyczna kompozycja produktu i składników, a pośrodku opakowania wygospodarowaliśmy miejsce na nazwę produktu. Pod nią zaś wszystkie istotne informacje ułożone według kolejności ważności. Efekty możecie właśnie podziwiać 🙂 Projektowanie opakowań wege produktów to proces wymagający i złożony, ale wart tego wysiłku. Bo wszystkim nam przyda się więcej warzyw w codziennej diecie!
Zróbmy razem coś dobrego!
Zamów bezpłatną wycenę.